poniedziałek, 26 grudnia 2016

Czapka Jadzi...

... była jednym z prezentów pod choinkę. Wydziergałam ją w ostatniej chwili, bo choć była w planach od dawna, to wcześniej nie miałam czasu jej zrobić. W tym roku święta spędzamy 450 km od domu, u rodziny męża, więc siłą rzeczy nie uczestniczyłam w przygotowaniach i mogłam jeszcze chwilę poświęcić na dokończenie czapki.

Jadzia, prawie 3 - letnia dziewczynka odpakowała prezent, założyła czapkę na głowę i z uśmiechem biegała wokół stołu. Aparat za nią nie nadążył, więc musiałam zadowolić się zdjęciami "na płasko". 


Czapkę wykonałam z tej samej włóczki i według tego samego opisu co poprzednio (zobacz TUTAJ). Guziczki kupiłam w jednej z białostockich pasmanterii. Ostatnio drewniane guziki bardzo mi się podobają. Aby zadość uczynić dziewczęcym gustom, do czapki dodałam dwukolorowy pompon w tonacji różu.


Mama dziewczynki widząc czapkę na głowie córki z niedowierzaniem orzekła: "Ty sama zrobiłaś tę czapkę? Wygląda jak że sklepu..." :-)

Włóczka LANAGOLD Alize (przerabiania podwójnie)
oraz MERINO Inter-Fox (pompon),
druty 4,5 mm oraz 4 mm (ściągacz).

8 komentarzy:

  1. Super czapa! Fajny ten akcent w postaci kolorowego pomponika! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna 😃 A guziczki są przeurocze😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy te oczka prawe na ściągaczu są odwrócone, że tak ładnie wyglądają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Schemat ściągacza: *1op przekręcone, 1ol*

      Usuń
    2. Renatko, a jak jest Twoja metoda na przekręcone oczka? Ściągasz je z druta przed przerobieniem czy od razu jakoś da się na drucie przekręcić i przerobić?

      Usuń
    3. Trudno mi jest to wytłumaczyć bez zdjęć... Oczka prawe na drucie są skręcone w stronę prawej ręki. Wbijam się w nie prawym drutem od strony lewego druta, nawijam włóczkę i przeciągam. Nóżki oczka się krzyżują i powstaje oczko prawe przekręcone.

      Usuń