środa, 3 listopada 2021

Kolejne opaski na głowę...

 ... zeszły z drutów i szydełka w ostatni weekend. Wciąż testuję nowe ściegi i włóczki, szukając ideału.

Najpierw zrobiłam wersję na druty, inspirując się tym opisem - klik,  ale robiąc po swojemu. 

Na druty 3,5 mm narzuciłam włóczkę PUNĘ Drops w ilości 48 o. i dziergałam w okrążeniach. Na końcu zamknęłam oczka i zszyłam końce według wskazówek z opisu. Zużyłam jeden motek i kawałeczek drugiego, w sumie 53 g. Opaska ta ma ok. 10 cm szerokości i 48 cm w obwodzie. Jest bardzo dopasowana i w sumie mogłaby być większa, ale nie chce mi się już jej podpruwać i poprawiać. Noszę ją i jest OK. Podwójna warstwa sprawia, że jest cieplej w uszy.




Druga opaska powstała z potrzeby przetestowania ściegu nawijanych półsłupków i nawijanych oczek ścisłych. Tym sposobem dziergałam czapki przed dwoma laty (TE - klik) i w tamtym artykule zamieściłam link odsyłający do filmiku, z którego korzystałam, by się tego nauczyć.


Opaska była dziergana w poprzek, więc już na samym początku musiałam ustalić jej obwód, jednak z doświadczenia nabytego przy dzierganiu poprzednich opasek, wiedziałam już jaki ma on być. Podoba mi się też ten ścieg, bo udaje ściągacz, ale nie jest tak jak on przewiewny. Użyłam szydełka 4,5 mm oraz włóczki LANAGOLD Alize, której resztkę miałam po jakimś kocu (na opaskę poszło 33 g). 



I jeszcze z bliska razem z fotografem podczas spaceru po lesie :)



P.S. O sweterku możecie poczytać TUTAJ - klik, a o kominie TUTAJ - klik. Fajne są i ciepłe. Polecam!



10 komentarzy:

  1. Świetne opaski. Takie poszukiwania wzorów zawsze niosą jakieś ciekawe odkrycia i rozwiązania.
    O,jaki przystojny ten osobisty fotograf:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne i praktyczne opaski :0) i bardzo ładnie w nich wyglądasz :0)
    Patrz, a mój fotograf nie chce wyleźć zza aparatu ;0) hihihi...
    Pozdrawiam cieplutko :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mój zwykle też nie chce. Teraz złapałam go selfikiem. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Bardzo ładne opaski. Tak bardzo kiedyś mi się podobały i nadal lubię na nie patrzeć... jak wyglądają na innych. Teraz wolę nosić czapki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie wyglądądacie razem 🙂 Ty i mąż i opaska 🙃😊
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń