sobota, 13 listopada 2021

Coś całkiem innego...

 ... zeszło mi z drutów tydzień temu. 

Jeszcze do niedawna dziergałam głównie swetry o dopasowanym kroju, gdyż w takich czułam się najbardziej kobieco. Jednak w ostatnim czasie widzę dookoła, a szczególnie na transmisjach sprzedażowych, bardzo dużo inspiracji w postaci luźnych swetrów i przyznam szczerze, że zaczęły mi się one bardzo podobać. No ale przecież nie kupię takiego swetra, skoro mogę go sama zrobić, prawda? Też tak macie, czy tylko ja?

W związku z tym zaopatrzyłam się we włóczkę, która wydała mi się najbardziej odpowiednia do mojego pomysłu i opracowałam coś, co jest podobne w charakterze do dzianin, które mnie zainspirowały, ale jest skonstruowane całkowicie po mojemu, czyli bezszwowo i od góry.

Początkowo miał być dokładnie taki sam sweter jak ten, który wydziergałam we wrześniu z Violi - klik. W podobny sposób zrobiłam dekolt, ramiona i rękawy, ale nie mogłam się zdecydować na krój tułowia. Nie byłam pewna czy chcę coś rozszerzanego, czy zwężanego. Nie wiedziałam czy lepsza będzie dłuższa dzianina, czy krótsza. W końcu podjęłam decyzję w oparciu o posiadaną ilość włóczki i stworzyłam coś pośredniego. Przyznam, że bardzo mi się ta wersja podoba i dobrze się w niej czuję.




Na udawanym szwie ramieniowym rysuje się jakby ażurowy wzorek, który jest potem kontynuowany na bokach tułowia.



Sweter ten w tułowiu ma ponad 130 cm w obwodzie i dzięki temu pasuje na rozmiary od S do L. Ja noszę S i na mnie to jest duży oversize, ale moja siostra nosi L i jak założyła ten sweter na siebie, to też miała troszeczkę luzu. Szeroki tułów ściągnięty jest na dole ściągaczem, dzięki czemu całość opiera się na biodrach, miękko oplatając figurę przy ruchu.





Tak mi się podoba, że już dziergam kolejny w innym kolorze.

Włóczka SKY Drops (kol. 11 - 3,5 motka),
druty 5,5 mm


A może też chcesz wydziergać taki sweter? Właśnie opracowuję opis i szukam Testerek. 
Wszelkie potrzebne informacje zamieściłam w zakładce: TESTOWANIE - AKTUALNE INFORMACJE
Zapraszam!



18 komentarzy:

  1. 🙈🙈🙈🙈Nie patrze nie patrzę... Ale fajny sweterek. Ostatnio też takie lubię i chyba bym chciała po testować, ale ten brak czasu. A do kiedy Renatko trzeba się z nim wyrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, patrz, patrz :) W zakładce: "TESTOWANIE..." są wszystkie informacje.

      Usuń
  2. Mnie się sweter nietoperz podoba, ale nie wyglądałabym w nim dobrze. Zapytam córek czy chciałyby taki oversize'owy sweterek. Jeśli tak, to się odezwę

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja dam się skusić ;0)
    Sweterek jest zachwycający! Wchodzę w to z 🙈 zamkniętymi oczami ;0)
    Pozdrawiam serdecznie Reniu :0)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo cieszy mnie fakt, że będzie opisany 👏
    Poczekam na efekt końcowy i na pewno będę chciała nabyć ten efektowny wzór 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, a dla mnie to jest wyzwanie, bo nigdy wcześniej nie przygotowywałam opisu swetra.

      Usuń
  5. Piękny sweterek - wszystko w nim bardzo mi się podoba :) Jak dla Ciebie to faktycznie nowy trend w projektowaniu po dopasowanych taliowanych modelach, które są Twoją specjalnością. Zgodnie z powiedzeniem "ładnemu we wszystkim ładnie" wyglądasz w nim super. Szkoda, że utknęłam w trakcie robienia obrusu na szydełku, który muszę skończyć do świąt, zamawiająca i tak ma świętą cierpliwość. Będę kibicować testerkom, jak skończę wszystkie "ufoki", to wypróbuję ten wzór, głównie z powodu ciekawej linii ramion. Na pewno będzie wszystko ładnie i po polsku wytłumaczone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu. Powodzenia z obrusem! Na pewno wyjdzie piękny. Pokaż mi proszę efekt końcowy :)

      Usuń
  6. Najważniejsze, że się w nim dobrze czujesz i Tobie się podoba.
    A wyglądasz jak zwykle - jak milion dolarów!
    Ja też lubię luźne swetry. No i jak można coś zrobić samemu, to pewnie że nie kupujemy ;)
    Powodzenia z testowaniem! Chętnie bym się zgłosiła, ale się nie wyrobię tym razem :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba. Lubię takie luźne sweterki chociaż to nie jest mój fason. Natomiast Ty wyglądasz w nim świetnie. Boczne szwy wyglądają super.
    Niestety ale nie będę mogła wziąć udziału w testowaniu i jest mi z tego powodu bardzo smutno:( Tym razem zasiądę na widowni i będę dopingować dziewczyny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. Będzie mi Ciebie Amuszko brakować, ale rozumiem. Powodzenia z ogoniastym ;)

      Usuń
  8. ( Informuję,że Twoja siostra w tej chwili już nosi M/L ). Informacja tak w nawiasie, bo nic nie wnosi do powyżej sprawy sweterka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny! I baaardzo w moim stylu. Jestem ciekawa wykonania go przez inne dziewiarki. I chętnie nabędę potem wzór :)

    OdpowiedzUsuń