poniedziałek, 1 marca 2021

Komin i tuba na stoku...

... i to w kilku odsłonach. 

Nadszedł czas prezentacji wersji testowych mojego ostatniego projektu.

"On a Slope" a po polsku "Na stoku" lub "Wzdłuż zbocza" jest nazwą nawiązującą do kształtu motywu mozaikowego, który pełni główną rolę w projekcie. Jakiś czas temu pokazałam czapkę o tej samej nazwie (zobacz TUTAJ), a dziś pragnę pokazać to, co może stanowić z tą czapką komplet.

Komin - zawijas wydziergany został w okrążeniach metodą mozaiki, która polega na zmianie koloru włóczki co dwa okrążenia i przerabianiu oczek lub przesuwaniu ich bez przerabiania. Dzięki tej oczkowej kombinacji uzyskuje się dwukolorowy wzorek.

Opis zawiera słowne instrukcje wykonania wszystkich okrążeń oraz schematy dla wzrokowców. Jeśli obserwujecie mój blog, to wiecie, że lubię tworzyć uniwersalne opisy. Tym razem też tak było i dlatego w opisie znajdziecie wskazówki o przeliczaniu oczek, aby można było dostosować rozmiar komina do indywidualnych potrzeb przy użyciu dowolnej włóczki.

Komin ten został przetestowany i wszystkie wersje możecie pooglądać na Ravelry - klik, gdzie Testerki zamieściły więcej zdjęć i opisały parametry włóczkowe.

Poniżej tylko mała prezentacja tego, co powstało:

1. Wersja moja, główna, na podstawie której został opracowany opis. Włóczka Baby Merino DROPS (GK - kol. 45, KK - kol. 47), druty 3 mm:






2. Wersja Elżbiety z włóczki Baby Merino DROPS, druty 3 mm:




3. Wersja Bożeny z włóczki Angora Ram YARN ART, druty 3 mm:




W trakcie testowania opisu wpadł mi do głowy pomysł wydziergania wersji bez zawijania. Chciałam zobaczyć jak układałby się wzór w kominie o małym obwodzie i przy użyciu grubej włóczki, więc wykonałam prototyp (zobacz TUTAJ). Po ujrzeniu efektu końcowego doszłam do wniosku, że w takiej wersji nie podoba mi się pierwotne ułożenie motywów. To oznaczało, że należałoby przerobić schematy i przeredagować opis. W związku z tym podjęłam decyzję o stworzeniu odrębnego opisu na komin bez zawijania (t.zw. golf lub tubę).

Tuba, podobnie jak komin, może być wykonana z włóczki o dowolnej grubości, ale w wersji opisowej wykorzystałam włóczkę w dropsowej grubości C, czyli Aran/Worsted, a dokładniej: Big Delight DROPS w kolorze 03 oraz Big MERINO w kolorze 17.



Taka tuba ma za zadanie nie tylko dobrze otulać szyję, ale także w razie potrzeby chronić głowę niczym kaptur. To mój ulubiony fason otulacza szyjnego.


Właściwie to zrobiłam dwie tuby w różnych rozmiarach i w odwrotnej kolorystyce. Zobaczcie jak przy takim zabiegu mogą układać się kolory i jak różny mogą dać efekt.







Tuba jasna ma wymiary: 63 cm w obwodzie i 42 cm długości.
Tuba ciemna ma wymiary: 52,5 cm w obwodzie i 36 cm długości.

Opis komina jest dostępny TUTAJ, a tuby TUTAJ.
Zapraszam również do pobrania opisu czapki, która może stanowić z nimi komplet - TUTAJ.

Te trzy opisy będą tańsze o 20% bez konieczności wpisywania kodu do soboty 6 marca br.

Tradycyjnie i tylko dla czytelników bloga przewidziałam obniżkę 40% na opis komina i tuby, z kodem: KWADRATY i ta promocja potrwa do północy 3 marca br.

Promocje nie łączą się ze sobą.

Zapraszam!

Na koniec chcę bardzo podziękować moim Testerkom za miłą współpracę i cierpliwe dzierganie swoich kominów z cienkich włóczek. 

Bardzo dziękuję też Oli, która zawsze przegląda czujnym okiem moje opisy w obu wersjach językowych. Nie wiem jak ona to robi (to musi być talent), ale gdy myślę, że wyłapałam już wszystkie literówki, to ona zawsze coś jeszcze znajdzie :)



15 komentarzy:

  1. Się już poczęstowałam wzorem na tubę ;0) nie mogłaś wcześniej wpaść na pomysł zrobienia jej z grubszej włóczki? Teraz muszę czekać na wolne moce produkcyjne ;0) hihihi...
    Wpadł mi w oko ten komin w jaśniejszej wersji ;0) jest boski!
    Pozdrawiam serdecznie Reniu :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ Moniu, wszystko wydarza się w odpowiednim czasie :D Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Świetna jest ta tuba! Miałam taki komin w podstawówce i liceum - zrobiony ryżem, jedna z moich pierwszych własnoręcznych prac.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne kominy, ale Twoja tuba ta większa, to miodzio takie kolory. Choć nie moje, to jednak bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) a wiesz, że ta włóczka Big Delight leżała w moich zapasach kilka lat? Kupiłam ją przez Internet i w rzeczywistości kolory okazały się zbyt blade dla mnie. Długo nie miałam na nią pomysłu, a wystarczyło połączyć ją z granatem i teraz te kolory bardzo mi się podobają.

      Usuń
    2. No właśnie, połączenie brązów z granatem okazuje się być bardzo efektowne :))

      Usuń
    3. Też tak uważam, że w ogóle wszelkie niebieskie z brązami czy beżami świetnie współgrają (a swoją drogą jaka muzyczna terminologia: współgrają, komponują się :) ).

      Usuń
  4. Wszystkie wersje zawijane i te nie zawijane wyglądają szałowo! Niesamowite jest to, jaki piękny efekt dają te same włóczki w odwrotnym układzie. Tuby są fantastyczne!
    Wersje testowe również prezentują się imponująco.
    Jeden wzór a tyle możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł na tubę jest naprawdę doskonały. A moje serce niebieskolubne skradł komin Bożeny:).
    Projekty bardzo udane, chyba i ja potrzebuję tuby...
    Wszystkiego dobrego Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cóż za piękne projekty.Każdy wart zrobienia. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mozaika daje piękne efekty, w każdym kolorze przyciąga wzrok 😁

    OdpowiedzUsuń