niedziela, 14 lutego 2021

On a Slope Hat...

 ... a po polsku "na stoku" lub "wzdłuż zbocza" - taką nazwę otrzymała czapka, której opis wykonania właśnie został opublikowany na Ravelry (zobacz TUTAJ). Motywem przewodnim jest motyw kwadratów, układający się w kształt góry, z jednej strony mniej, a z drugiej bardziej stromej, jak to na stoku...

Opis został opracowany na 4 rozmiary i włóczkę Baby Merino Drops. Jeśli jednak chcesz użyć innej włóczki (również grubszej), to znajdziesz w opisie dokładne informacje jak zmodyfikować projekt.

Czapkę dzierga się od czubka do dolnej krawędzi w okrążeniach ściegiem francuskim i techniką mosaic knitting, która polega na zmianie koloru włóczki co dwa rzędy i przerabianiu oczek lub przekładaniu ich bez przerabiania.

Okrążenia zostały rozpisane oczko po oczku, a część z motywem kwadratów została wzbogacona o schematy (dla wzrokowców). 

Czapka została przetestowana. Wszystkie testowe wersje możecie pooglądać na stronie projektu na Ravelry w zakładce "projekty" (TUTAJ - klik). Poniżej zestawienie wszystkich:

1. Wersja moja - główna, na podstawie której powstał opis. Włóczka Baby Merino DROPS (GK - kol. 45, KK - kol. 47), druty 3 mm:




2. Wersja moja - z włóczki Alpaca DROPS (GK - kol. 9022, KK - 6205), jako uzupełnienie kompletu z chustą Thunderbolt, druty 3 mm:




W tej wersji odwróciłam kolorystykę, ponieważ chciałam wykorzystać resztki, pozostałe po chuście. Niestety zabrakło mi błękitu na wykończenie, więc dopasowałam inne kolory (kol. 9021, 501), stąd wrażenie cieniowania przy brzegu.




3. Wersja moja - z włóczki Nord (GK - kol. 04) i Fabel (KK - kol. 918) DROPS, jako dopełnienie kompletu z inną wersją chusty Thunderbolt, druty 3 mm.







4. Wersja Amuszki - z włóczki Karisma DROPS na drutach. Ta czapka jest przykładem, że z wersja wykonana z grubszej włóczki może równie pięknie wyglądać i pasować do szala Mosaic on a swing.



5. Wersja Moniki - z włóczki Scheepjes Whirl, druty 3 mm:



6. Wersja Anny - z włóczki Alpaca DROPS, druty 3 mm:



7. Wersja Elżbiety - z włóczki Baby Merino DROPS, druty 3 mm:



Dziękuję wszystkim Testerkom za chęć udziału w testowaniu projektu i wykonanie swoich wersji czapki.

Opis czapki jest dostępny TUTAJ i do północy 18 lutego 2021 r. będzie tańszy o 20% bez konieczności wpisywania kodu.

Dla czytelników bloga przewidziałam promocję - 40% z kodem: KWADRATY  i ta promocja potrwa tylko do północy 16 lutego br.

Promocje nie łączą się ze sobą.

Miłego dziergania!



8 komentarzy:

  1. W każdej wersji kolorystycznej wygląda rewelacyjnie, aż żałuję Renatko że nie popróbujesz ze stworzeniem wzoru na sweter, byłabym pierwsza chetną :D :). Tworzysz piękne mozaiki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Niestety swetry, które byłyby uniwersalne w swej rozmiarówce są na razie poza moim zasięgiem. Może kiedyś...

      Usuń
  2. Bardzo mi się podoba symetria wzoru. Jest prosta i zdecydowana w odbiorze.
    Gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że projekt się podoba. Nie było łatwo doprowadzić go do końca.

      Usuń
  3. Piękne czapki :)) a już te Twoje wersje z alpaki i norda wyglądają zjawiskowo i cudnie otulająco :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Z Twoich wersji najbardziej podoba mi się chyba ta Norda, chociaż tak naprawdę to trudno wybrać - wszystkie są bardzo ładne. Ten projekt ma tę wielką zaletę, że jest uniwersalny, doskonale będzie pasował zarówno na czapkę damską, jak i męską. Ja właśnie męską mam w planach, tylko czekam na podanie parametrów przez przyszłego nosiciela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Niech mu się dobrze nosi :)

      Usuń