środa, 13 listopada 2019

Pozostając...

... w temacie czapek zimowych, nie mogłam nie skorzystać z kolejnych, dostępnych w sieci filmików poświęconych dzierganiu czapek szydełkiem.

Prosty wzór i ogromny zapas włóczek sprawiły, że w ciągu kolejnych 3 dni zrobiłam 4 czapki. Wykorzystałam tutaj różne mieszanki wełny z akrylem, a w przypadku czapki beżowej użyłam mieszanki alpaki z wełną i akrylem.



Każda z czapek powstała na podstawie TEGO wzoru.


Włóczka MERINO PLUS Mondial (52% wełny, 48% akrylu; 100g/125m) - 145g,
szydełko 5 mm


Włóczka SENALES Ispe (50% wełny, 50% akrylu; 100g/125m) - 130 g,
szydełko 5 mm


Włóczka FREESIA La Passion (50% akrylu, 25% alpaki, 25% wełny; 100g/125m) - 115 g,
szydełko 5 mm



Włóczka nieznanego producenta (80% akrylu, 20% wełny; 100g/145m) - 105 g,
szydełko 5 mm

Wszystkie te czapki pomimo różnego składu i gramatury mają podobny rozmiar, tj. ok. 23 cm szerokości i 29 cm długości. Oczywiście rozciągają się wszerz, więc pasują również na dorosłą głowę.


Ja jestem zauroczona tym ściegiem i chciałabym znaleźć czas na wydzierganie takich czapek w jeszcze innych kolorach, bo zapas włóczek wciąż jeszcze mam spory. Tymczasem jednak zajmę się dwoma rozpoczętymi swetrami i jeszcze dwoma innymi dziergawkami typu: "w międzyczasie", no i zbliża się końcówka testu TEJ chusty. Dzieje się coś cały czas. I dobrze, bo lubię mieć zajęte ręce.



14 komentarzy:

  1. Zapas czapek imponujący! Teraz bez problemu dobierzesz czapkę do kurteczki lub płaszczyka:) A swoją drogą to dzierganie takich czapek na szydełku to czysta przyjemność:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te czapki akurat zamierzam rozdać, bo sobie chcę zrobić wersję ze 100% wełny. Ale mogę potwierdzić, że dzierganie takich to sama przyjemność.

      Usuń
  2. kurcze, aż nabrałam ochoty na szydełkową czapkę, nie posiadam takiej w swojej całkiem sporej kolekcji czapek :)dziękuję za linka, chyba skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  3. Extra czapki 👍 Dziękuję za wzór:D
    Mam Lime Dropsa, jak myślisz dobra będzie na taką czape?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włóczki miały ok. 125 m w 100g motku i robiłam z podobnej ilości oczek co autorka. Myślę jednak, że każda włóczka się nada, tylko musisz dopasować liczbę oczek (najprościej zrobić łańcuszek na odpowiednią długość i potem już dziergać według opisu). Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Wcale nie wyglądają na szydełkowe. Świetne!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kolekcja! Bardzo fajny wzór, świetnie udaje "druciany". Widziałam już na zdjęciach czapkę wg tego wzoru, ale Twoje wykonanie dużo ładniejsze. Widać rękę mistrzyni!

    OdpowiedzUsuń
  6. Reniu, potrafisz łamać stereotypy, myślałam, że już czapki szydełkiem nigdy mnie nie zaciekawią, a tu proszę, szybko ładnie i drutom trochę wypoczynku... pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja też tak myślałam :)
      Druty nie odpoczywają, bo mam w sumie rozgrzebane 4 robótki i dziergam każdą po trochę. Pozdrawiam.

      Usuń