poniedziałek, 26 lutego 2018

Czapka Pomlynn Set...

... w nowej, większej wersji powstała dla 5,5 - letniej Milenki. Poprzednia wersja (zobacz TU) jest już za krótka i ciocia musiała wydziergać nową czapkę.

Tym razem użyłam włóczki Merino Extra Fine w identycznym kolorze. Korzystałam z TEGO wzoru (na ravelry też można go znaleźć). Autorka rozpisała wzór na czapkę i rękawiczki na wszystkie rozmiary dziecięce i dorosłe w sposób przejrzysty. Jeśli się zna dziewiarski język angielski (słownik można znaleźć np. pod TYM linkiem), to odczytanie wzoru nie sprawia większych problemów.

Ja skorzystałam z opisu już kilka razy, tworząc m.in. wersję z nausznikami (klik). Dla ułatwienia odwróciłam wtedy kierunek przerabiania, dziergając czapkę od góry. Stało się to moim ulubionym sposobem, więc tym razem, choć nie było tej konieczności, też tak zrobiłam.


Włóczka Lima z mojego pierwowzoru dobrze się sprawowała, ale Merino jest delikatniejsze. Myślę, że czapka będzie noszona z większą przyjemnością


Włóczka MERINO EXTRA FINE Drops (ok. 100 - 120 g),
przerabiana podwójną nitką,
druty 4,5 mm - 5,5 mm


12 komentarzy:

  1. śliczna i modelka i czapka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super czapeczka! Zresztą widać to po minie właścicielki:)
    Dzięki za namiary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mina właścicielki... chwilę wcześniej była "zupełnie inna", bo z posadziłyśmy z bratową dziecko na biurku bez lali. Nie było mowy o sesji... Lalka musiała zagrać rolę drugoplanową :)

      Usuń
  3. Śliczna czapka. Na modelce świetnie się prezentuje. Widać, że już lubi to okrycie głowy. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super czapa! Idealna na lutowe mrozy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na te mrozy to przydałaby się jeszcze cieplejsza ;)

      Usuń
  5. śliczna. Ciekawy wzór. Znam metodę od góry - ale to bardziej przy szydełku, jak robiłam kapelusz. Na drutach nie umiem. I jakoś nie czuję tego. Tobie wyszło idealnie. Podoba mi się bardzo :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Lubię robić od góry, bo wtedy mam większą kontrolę nad obwodem czapki (nie muszę wcześniej robić próbki) oraz nad długością ściągacza.

      Usuń
  6. Czapka bardzo ładna. A lali w główkę nie zimno ? :)

    OdpowiedzUsuń