sobota, 18 grudnia 2021

Wrzuć na luz!!!...

 ... taką nazwę nadał mój mąż mojemu nowemu sweterkowi. Trafił w sedno, ponieważ ten projekt właśnie taki jest - sam w sobie bardzo luźny. Dobrze się go nosi. Nie trzeba pilnować "wciągania brzucha", gdyż fason oversize świetnie maskuje wszelkie niedoskonałości. Jednocześnie nie dodaje dużo kilogramów, bo wystarczy zaplątać go o pasek spodni i sylwetka zaczyna inaczej wyglądać. W ruchu natomiast miękko otula ciało, podkreślając kobiece kształty. To mój ukochany sweter w ostatnim czasie i wiem co piszę, ponieważ wykonałam już trzy jego wersje i wszystkie noszę na zmianę zarówno do spodni, jak i do sukienek.

Więcej na temat samego projektu napisałam przy prezentacji prototypowej wersji - TUTAJ klik, więc teraz tylko dodam, że projekt ten właśnie został opublikowany na Ravelry i już dziś możesz go pobrać z 20% rabatem (kliknij TUTAJ, by pobrać opis). 

Opis zawiera rozmiary: XXS - S, S - L i L - XXL. Początkowo miały być tylko rozmiary S - L i L - XXL, ale w międzyczasie wpadłam na pomysł wydziergania wersji ze zmiksowanych włóczek, które dawały mi zbyt grubą próbkę. Dlatego postanowiłam przeliczyć wzór na mniejszą liczbę oczek i w oparciu o niego zrobić tę grubszą wersję. Gdyby ten rozmiar wydziergać z włóczki zaproponowanej w opisie, to wyszedłby sweter pasujący na bardzo drobną kobietę lub dziewczynkę (nastolatki też takie swetry noszą).

Opis ma dwie wersje językowe: polską i angielską. W obu znajdziesz symbole dziewiarskie angielskie, które są szczegółowo wyjaśnione, a do "problematycznych" zwrotów dodane zostały linki do filmików instruktażowych.

Sweter został przetestowany. Poniżej wstawiam namiastkę testowych wersji. Jeśli chcesz zobaczyć więcej zdjęć lub znaleźć informacje o zużyciu włóczki i rozmiarze konkretnego swetra, to zapraszam do kliknięcia imienia testerki, a blogger przekieruje Cię do danego projektu na Ravelry.

1. Wersja moja, opisowa, wykonana z 4 motków włóczki Sky DROPS w kol. 11 na drutach 5,5 mm, rozmiar S - L:




2. Wersja moja, również opisowa, wykonana z 4 motków włóczki Sky DROPS w kol. 17 na drutach 5,5 mm, rozmiar S - L:





3. Wersja Joanny z włóczki Sky DROPS w kol. 13, druty 6 mm, rozmiar S - L:



Joanna wpadła też na pomysł noszenia tego swetra tył na przód. Fajnie to wygląda.



4. Wersja Moniki z włóczki Sky DROPS w kol. 2 i 4, druty 6 mm, rozmiar L - XXL:


Monika, jak przystało na bardzo kreatywną dziewiarkę, zaskoczyła mnie pasiastą wersją swetra. Przyznam, że paseczki układają się tutaj w bardzo interesujący sposób. 



5. Wersja Bosheny z włóczki Angora De Luxe YARN ART w kol. 3040, druty 4 mm, rozmiar L - XXL:




6. Wersja Doroty z połączonych ze sobą włóczek Bruched Alpaca Silk DROPS i Peppin Merino E-DZIEWIARKA, druty 3,75 mm, rozmiar L - XXL:




7. Wersja Dany z włóczki Sky DROPS w kol. 18, druty 5,5 mm, rozmiar S-L:




8. Wersja moja, kombinowana z resztek włóczkowych (włóczki bazowe to Ella LANG YARNS i Silk Mohair LANA GATTO, a dodatkowe to różne mieszanki z bawełną, wełną i akrylem), druty 5,5 mm, dziergałam rozmiar XXS - S, ale wymiary wyszły jak w S - L:




Wzór występuje na Ravelry pod angielską nazwą: Let it looze.

Do piątku 24 grudnia br. będzie on tańszy o 20% bez wpisywania kodu.

Dla czytelników bloga dodatkowa promocja minus 40% z kodem LUZ i ta promocja potrwa tylko do północy 20 grudnia br. (poniedziałek).

Promocje nie łączą się ze sobą.

Zapraszam do rozluźnienia się ;-)



17 komentarzy:

  1. Tyle ślicznych i kolorowych wersji powstało przy okazji testowania Twojego projektu, aż oczy same się śmieją do nich :0)
    Dziękuję Reniutku 😚 bardzo ładnie dziękuję :0)
    Sweterek jest cudnie przytulaśny i muszę przyznać, że również jest moim ulubionym :0)
    Pozdrawiam cieplutko :0)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawa dla wszystkich testerek! Przyznaję, że urzekła mnie wersja w paski - świetny pomysł pomysłowej Moniki :)
    A Twój biały wygląda jak obłoczek na niebieskim niebie, albo jak śnieżynka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pomyśleć, że przez cały czas dziergania tego białego wątpiłam w zadowalający efekt końcowy. Obawiałam się, że dzianina wyjdzie zbyt sztywna i że będę musiała ją pruć, by nie trzymać w szafie UFOka :) Jednak po praniu okazało się, że dzianina zmiękła i jest przyjemna w noszeniu. Lubię ten sweter.

      Usuń
  3. Wszystkie wersje są świetne. 😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, wszystkie wersje świetne, każdy dał coś od siebie :) Gratuluję Reniu kolejnego udanego wzoru!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny luz narzuciłaś, bardzo mi się podoba. Widać pasje i staranność wykonania w każdym przerobionym oczku. 👍👍👍

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest co podziwiać😄 Wszystkie wersje są prześliczne. Wielkie brawa dla Ciebie za wzór a dla dziewczyn za wykonanie🤩

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny sweterek Renatko. W każdym kolorze i w każdym rozmiarze wygląda super. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne sweterki wyszły w ramach testowania! Bardzo lubię oglądać takie sprawozdanie z pracy - ten sam projekt a tyle różnych wersji :) Widzę, że zakupiłyśmy włóczkę Sky w takich samych kolorach :) Przy czym moje motki jeszcze leżakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają zaprezentowane wersje.
      Przyznam Ci się, że mam kupione kolejne dwa kolory Sky i gdyby nie to, że znów ciągnie mnie do mozaiki, to pewnie przerobiłabym je na kolejne swetry w tym stylu.

      Usuń
  9. Piękne te loozy :) Renatko, ja za Tobą nie nadążam. Oglądam i podziwiam! Proszę daj mi namiary - gdzie mogę czas kupić :) Pozdrawiam ciepło i gratuluję kolejnego udanego projektu. Niech wena Cię nie opuszcza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, namiary na kupno czasu? Też bym je chciała :) Ile by go nie było, to chciałoby się więcej ;)
      Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń