środa, 29 grudnia 2021

Parę miesięcy temu...

 ... wrzuciłam na druty dwie bardzo różne pod względem kolorystyki cieniowane włóczki w celu wydziergania komina na podstawie wzoru On a slope - neck warmer. Jako że w mozaice prawie wszystko do siebie pasuje, zwłaszcza gdy przędze mają podobną strukturę, to z dużym zaciekawieniem spoglądałam na oba motki i to co się z nich powoli wykluwało.

W miarę przerabiania kolejnych okrążeń, nabierałam coraz to większych wątpliwości. Przenikające się barwy w moim odczuciu zaczęły się gryźć, więc po kilku okrążeniach porzuciłam rozpoczęty eksperyment i zajęłam się innymi projektami.

Niecały miesiąc temu z tęsknoty za mozaiką wyciągnęłam tego UFOka z pudła i postanowiłam go dokończyć, mając nadzieję, że połączenie kolorów nie okaże się jednak kompletną klapą i że to co kryje się w głębi motków pozytywnie mnie zaskoczy.

No i sama nie wiem co sądzić o efekcie końcowym. Myślę raczej, że połączenie żywej włóczki ze stonowaną nie było zbyt udane i być może komin pójdzie do sprucia. Pewnie trzeba było poddać się pierwszemu odczuciu i nie kontynuować dziergania, ale już bywało w innych przypadkach, że początkowe odczucia były błędne i na koniec cieszyłam się z tego, że się nie poddałam. 

Może wniosek z tego jest taki, że jeśli nie potrafimy sobie wyobrazić efektu końcowego, to mimo wszystko zawsze warto próbować. Tak się przecież zdobywa doświadczenie.






Włóczka OMBRE Nako i SARAYLI Rozetti (po 1 motku, nie pamiętam kolorów),
druty 5,5 mm


14 komentarzy:

  1. Mnie tam się podoba :-) Przez to połączenie włóczek jest oryginalny i trochę latynoski w stylu. Udanych dziewiarskich przygód w 2022 roku Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć siostrzyczka. Ładne to jest, ale jak byś chciała spruć, to wiesz że ja jestem specjalistka :) Tylko byś musiała poczekać aż się spotkamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, nikt tak łatwo, szybko i bez emocji nie pruje jak Ty :)

      Usuń
  3. A ja jestem pewna, że znalazłoby się wiele fanek i wielu fanów takiego zestawienia kolorów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podpisuję się pod słowami Bokasi. Choć to zestawienie kolorystyczne nie moje, to jednak podoba mi się i jestem pewna, że wiele osób rzuciłoby się na ten komin z radością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzuciło... powiadasz? No to zdecydowanie nie można go spruć :)

      Usuń
  5. Najlepszych pomysłów z mozaika na kolejny rok. 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się Aniu wstrzeliłaś z życzeniami. Właśnie obmyślam nowe projekty mozaikowe :)

      Usuń
  6. Z kolorowym przytupem zaczęłaś ten rok. Mnie się kolory bardzo podobają. Dają dużą energię, bo ta szaruga za oknem trochę przytłacza. Najlepszego z mnóstwem pięknych pomysłów:))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe zestawienie kolorów :0)
    Odważnie :0) Zdecydowanie Komin nie zasługuje na unicestwienie :0)
    Pozdrawiam cieplutko Reniu :0)

    OdpowiedzUsuń