sobota, 4 grudnia 2021

Reniu, zrób mi kamizelkę...

 ... poprosiła koleżanka z pracy. Ale taką ciepłą i miłą w dotyku. I w jasnym, żywym kolorze albo najlepiej w dwóch, np. plisy niech będą w jednym kolorze, a część główna w drugim. Dobrze by było, żeby kamizelka miała stójkę, która będzie się wywijać w kołnierz i niech będą guziki. I może jeszcze żeby całość była bardziej kobieca, to proszę Cię, dorób coś na kształt falbanki przy brzegach...

Zaproponowałam koleżance włóczkę Merino Extra Fine Drops, której używam od wielu lat. Niestety choć jej jakość nadal jest dobra, to mam wrażenie, że obecnie jednak jest trochę gorsza, niż kiedyś. I prawdę mówiąc nie ma się co dziwić, bo wszystko na świecie drożeje, a ceny włóczek dropsowych jakby stoją w miejscu, co pewnie oznacza, że robione są z surowców gorszej jakości. Mimo wszystko jednak koleżanka jest zadowolona, bo nic nie drapie jej wrażliwej skóry.

Kamizelkę dziergałam podwójną włóczką od góry raglanem od razu z plisami. Na końcu dorobiłam szydełkiem falbanki. Kamizelka ma rozmiar L i zużyłam na nią całe 800 g włóczki.






Włóczka MERINO EXTRA FINE Drops (kol. 33 - 14 motków, kol. 40 - 2 motki),
druty 5,5 mm




6 komentarzy:

  1. Piękna! Jak Ty potrafisz przełożyć taki opis słowny na konkret... Szczególnie podoba mi się stójka-kołnierzyk, już widzę taki sam w dzierganym płaszczyku :) Obowiązkowo razem z tą uroczą falbanką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie - wszystkie warunki specyfikacji zamawiającego spełnione :) Szacun, świetnie wyszło !

      Usuń
  2. Świetna kamizelka, a ten kołnierz to szczególnie zwrócił moją uwagę. Zarówno w postaci stojącej jak i wykładany piękne się prezentuje😍

    OdpowiedzUsuń