środa, 16 grudnia 2020

Mirror Hearts czapka...

 ... jest już gotowa i to w kilku osłonach. Czapka powstała do kompletu z szalem lub kominem (zobacz TUTAJ - klik).

Główną rolę odgrywają tu serca, które układają się w odpowiednim kierunku dzięki przerabianiu czapki skosem techniką mosaic knitting. Zastosowanie prowizorycznego nabierania oczek początkowych i zszywania krawędzi szwem o nazwie "Garter Kitchener Stitch", daje w efekcie praktycznie niewidoczne łączenie, dzięki któremu można zakładać czapkę dowolnie. Nie ma znaczenia gdzie jest przód, a gdzie tył. 

Najpierw był pomysł, potem rysowanie, spisanie notatek, wykonanie prototypu, zaproszenie Testerek, a potem dopracowywanie szczegółów i wymyślanie jak skonstruować opis, żeby można było go zastosować do różnych rozmiarów i dowolnej włóczki. Kto mnie już trochę zna, ten wie, że lubię dostosowywać wzory do "polskiej spontaniczności", o której więcej napisałam TUTAJ

Zamarzyło mi się, by tym razem opracować czapkę w 5 rozmiarach (2 dziecięce i 3 dorosłe), a także dać dziewiarkom możliwość wykonania czapki o dowolnej długości. To nie było proste. Dużo biłam się z myślami, ale drążyłam do skutku. Czuję w związku z tym dużą satysfakcję i radość, gdy widzę tyle różnych wersji tego projektu. Fakt, że praktycznie każda z Testerek uzyskała inną próbkę oraz użyła innej włóczki niż ja i mimo to wykonała czapkę o długości i szerokości jaką chciała, przekonuje mnie, że poszłam dobrą drogą.

To teraz zapraszam Was na prezentację. Na początku pokażę moje czapki.

Wersja nr 1 - włóczka Baby Merino DROPS (kol. 33 i 08), druty 3 mm, rozmiar na szerokość "dziecko 4-10 lat", długość 28 cm:





Wersja nr 2 -  włóczka Baby Merino DROPS (kol. 26 i 30), druty 3 mm, rozmiar S, długość 28 cm:





Wersja nr 3 - włóczka BABY MERINO Drops (kol. 26 i 08), druty 3 mm, rozmiar "dziecko 1-3 lata", długość 19 cm:



Tak się prezentują razem:



Dla potrzeb wypróbowania wersji grubszej powstała wersja nr 4 - z włóczki Merino Extra Fine DROPS (kol. 05 i 22), druty 3,5 mm, rozmiar S, długość 28-29 cm:






W trakcie etapu testowego powstało kilka wersji czapki. Każdą z nich możecie pooglądać na Ravelry - klik. Tam też możecie zapoznać się ze szczegółami, dotyczącymi zużycia włóczek. Poniżej mała zapowiedź.

Wersja Oli z bloga Pani nad polami - włóczka ALTIN BASAK Baśka i MIDARA Roma, druty 3 mm, rozmiar M i długość 25 cm: 


Wersja Ani - włóczka Merino 100 ISPE oraz Merino Baby MONDIAL, druty 3,5 mm, rozmiar L, długość 27 cm:


Wersja Uli - włóczka Nord DROPS, druty 3 mm, rozmiar M, długość 24,5 cm:


Wersja Moniki z bloga Dwanaście igieł - włóczka ARTISTIC 8/2 Aade Long, druty 3 mm, rozmiar S, długość 30 cm:


Wersja Honoraty z bloga Rękoczyny wileńskie - włóczka Lanagold Fine ALIZE, druty 3,25 mm, rozmiar L, długość 25 cm:


Wersja Joanny - włóczka Alpaca DROPS, druty 2,75 mm, rozmiar L:


Wersja Barbary - włóczka Fabel Drops, druty 2,5 mm, rozmiar S:


Wersja Amuszki z bloga Chrząszczowe robótki - włóczka Alpaca i Baby Alpaca Silk DROPS, druty 3 mm, rozmiar S, długość 22,5 cm:



Dziewczyny, bardzo dziękuję za przetestowanie opisu. Współpraca z Wami, to czysta przyjemność!

Opis powstał w dwóch wersjach językowych: angielskiej i polskiej, w której są symbole dziewiarskie angielskie, ale zostały one dokładnie wyjaśnione w legendzie. Wzór zawiera zarówno opis słowny, jak i schematy, do wyboru. Polecam zaznajomić się z podanymi we wzorze linkami do technik, nawet jeśli dana technika jest nam znana. Szczególnie chodzi tu o prowizoryczne nabieranie oczek początkowych, na które są przynajmniej dwa sposoby, a tylko jeden z nich powinien być tutaj zastosowany. Ważna też jest próbka i tym razem naprawdę tego nie lekceważcie, o ile chcecie wykonać czapkę o konkretnej długości, bo o niej decyduje liczba oczek początkowych. Szerokość natomiast można dostosować później, w trakcie dziergania. I jeszcze jedno, przy dzierganiu czapki naprężajcie nitkę roboczą tak samo, jak w próbce, a wtedy wyjdzie wszystko tak jak trzeba :)

Opis jest już dostępny na Ravelry - TUTAJ, skąd można go pobrać z 20% zniżką, ważną do poniedziałku 21 grudnia 2020 r. do północy czasu warszawskiego.

To już się stało tradycją, że dla czytelników mojego bloga przewidziałam dodatkową promocję. Jeśli przy zakupie tej czapki w koszyku wpiszesz kod:
SERDUSZKA
to otrzymasz ten wzór o 40% taniej. Ta promocja trwa tylko do północy 18 grudnia br.

Przyjemnego dziergania!

10 komentarzy:

  1. Cudności! We wszystkich odsłonach:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Renatko czapki są fantastyczne! A Ty ile ich natrzaskałaś :)) Super projekt, i jeszcze to, że można go bezproblemowo powiększać i pomniejszać wg własnych potrzeb, to jest bardzo fajne. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wiesz Aniu, ja to już tak mam, że jak wymyślam jakiś projekt, to chciałabym go jak najszybciej zobaczyć w innych wariantach kolorystycznych lub rozmiarowych. Testuję go przed Testerkami, a potem jeszcze razem z nimi :) Byłby problem, gdyby leżały później bezczynnie, ale te na szczęście trafią do chętnych rączek.

      Usuń
  3. Też nie mogę się zdecydować, co kolejna to ładniejsza. 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu. Też z przyjemnością oglądam te wszystkie wersje i chyba muszę zrobić jakąś dla siebie :)

      Usuń
  4. Ta czapka to będzie hit, takie mam przeczucie. Ja teraz je produkuję na czas, dlatego na publikację na blogu muszą poczekać. Jeszcze 1 i 3/4 mi zostało do zrobienia, a po Świętach powstanie jeszcze jedna.
    Dziękuję Reniu za ten projekt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ich ciekawa i to bardzo. I ja Tobie dziękuję :)

      Usuń