wtorek, 18 grudnia 2018

Ulubione krzesło...

... najmłodszych uczniów mojej Kierowniczki - wiolonczelistki zostało przetarte i wymagało odnowienia. Pani Ania poprosiła mnie o wykonanie pokrowca w stylu TYCH, które zrobiłam do swojej klasy. Akurat została mi ta sama włóczka, ale w kolorze czegoś pomiędzy czerwienią a różem. 

Pokrowiec na siedzisko i oparcie dziergałam bardzo długo, bo to była robótka, której nie zabierałam do domu. Wykorzystywałam wolny czas w okienkach w pracy, bo tylko tam mogłam na bieżąco kontrolować rozmiar i robić przymiarki. A że mam w swojej klasie takie same krzesła, to całe przedsięwzięcie nie sprawiało problemów.

Gotowe krzesło wygląda tak:


Lekko zaokrąglone w tylnej części siedzisko przytwierdzone jest do metalowej ramy za pomocą śrub. Założenie pokrowca wymagało demontażu konstrukcji.




Powyższe zdjęcia pokazują tylko wczorajsze przymiarki. Gdy okazało się, że wszystko pasuje, zabrałam pokrowce do domu w celu wykończenia i wyprania. Dzięki temu dziś mogłam już wszystko zamontować.

Pokrowiec oparcia ma doszyte siedem zatrzasków, dzięki czemu całość utrzymuje się na miejscu.


Pokrowiec siedziska został ściągnięty resztką włóczki i przyciśnięty ramą. W razie potrzeby będzie można go zdemontować.


Podoba mi się efekt. Oczywiście należy przymknąć oko na otoczenie ze zdjęć, bo do mojej klasy ten kolor nie pasuje, ale kto wie, może za jakiś czas wydziergam wersję dla siebie...

Włóczka z prenumeraty "Robię na drutach" (przerabiana podwójnie),
druty 8 mm

5 komentarzy:

  1. Świetny pomysł i jeszcze lepsze wykonanie!! Miałąś niesamowity pomysł już ze wcześniejszymi siedziskami. Szkoda, że moją klasą jest sala gimnastyczna. Chociaż, już widzę zdziwienie, gdyby nagle bramka została ubrana we włóczkowe ubranka:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny pomysł na resuscytucję starych krzeseł. Już sobie wyobrażam klasę z takimi krzesłami...a najlepiej każde w innym kolorze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście w mojej klasie są tylko 3 krzesła i dwa taborety :) tak więc nie wiadomo, nie wiadomo...

      Usuń