środa, 13 czerwca 2018

Krople na pajęczynie...

... choć nie pamiętam już które, bo sporo ich powstało w ostatnich latach, ponownie zeszły z moich drutów.

Do tej pory Krople powstawały z różnych włóczek. Różniły się one grubością oraz składem i tym razem również sięgnęłam po coś innego - po akryl.

Jest to kolejna dziergawka wykonana dla koleżanki od "trzech worków włóczek". Tym razem miało być coś zwiewnego, co będzie pasować do limonkowych balerin na niezbyt gorące dni lata. Ten nieco ażurowy i przewiewny ścieg nadał się tu idealnie.


Nie jestem pewna jak ścieg wytrzyma próbę czasu, ponieważ akryl nie zapamiętuje kształtu układanego na mokro. Dlatego też przed zrobieniem chusty wydziergałam małą próbkę i ją wyprasowałam. Nie stało się nic niepokojącego, dzianina fajnie się rozciągnęła i spłaszczyła. Z gotową chustą zrobiłam to samo i zobaczymy za jakiś czas na ile ten efekt się utrzyma.





Przed namaczaniem chusta miała wymiary 180 x 90 cm, po upięciu szpilkami, wyschnięciu i prasowaniu rozciągnęła się do 190 x 110 cm, ale z tego co widzę mogła rozciągnąć się jeszcze bardziej.

Włóczka nieznana (akryl grubości włóczki skarpetkowej - 100 g), 
druty 5,5 mm


11 komentarzy:

  1. Śliczna, pajęcza chusta :o) kolor wyjątkowo letni, bardzo mi się podoba :o)
    Pozdrawiam serdecznie Reniu :o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna i ogromna chusta wyszła! Wzorek delikatny więc pewnie wymagał kopciuszkowej pracy:) Dobra na ciepłe i chłodne dni.
    A koleżanka od "trzech worków włóczek" rozbawiła mnie na maksa:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Ścieg nie jest trudny w wykonaniu. Powiem wiecej, to same prawe i narzuty, a na lewej stronie lewe. Dzierganie było przyjemne. Koleżanka zamówiła kolejną chuste, więc lecę dziergać.

      Usuń
  3. Jest bardzo ładna! Z szydełkiem jestem za pan brat, ale nad drutami ostatnio sporo pracuję..mam nadzieję że dojdę kiedyś do takiej wprawy i też zrobię sobie podobną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna chusta, zwiewna, eteryczna w sam raz na lato,

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam! Pięknie wyszła ta chusta. Zaciekawił mnie ten wzór. Gdzie można go namierzyć? :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Sposób wykonania ściegu zaczerpnęłam z chusty o nazwie "kleks", którą można pobrać z ravelry. Kształt tej chusty opracowałam sama i planuję go rozpisać niebawem.

      Usuń
    2. Dzięki! Super by było. Trzymam kciuki :)

      Usuń