czwartek, 4 grudnia 2014

Dziergawki z przypadku...

... w postaci komina - zawijasa i rękawiczek z jednym palcem powstały z włóczki kupionej "na wszelki wypadek, bo fajna" rok temu.




Grubasek Tweed Country pewnie leżałby dalej w pudle (jak wiele, wiele innych, czekających na swoje 5 minut), gdyby nie jedno zdarzenie, ale zacznijmy od początku...

Niecałe 2 lata temu uległam jednej z promocji i kupiłam po jednym motku z kilku różnych tureckich włóczek, z których potem zrobiłam czapki. Jedna z nich trafiła w ręce jednej z moich dorosłych już byłych uczennic.




No i teraz, po prawie 2 latach, właścicielka czapki poprosiła mnie o dorobienie komina i rękawiczek do kompletu. I tu pojawił się problem, bo obecnie nigdzie nie można dostać koloru użytej wtedy włóczki, a z tamtego motka został mi tylko jej kawałeczek.

Całe szczęście miałam w zapasie 4 motki koloru beżowego. Mając wybór między tweedową strukturą włóczki (lecz innym kolorem), a podobnym kolorem (lecz zupełnie inną strukturą), zdecydowałyśmy się na strukturę i wplecenie w rękawiczki małego akcentu kolorystycznego, nawiązującego do czapki.








Komin - zawijas jest całkiem spory, bo ma w obwodzie ok. 150 cm i jest wysoki na 28 cm.






Całość powstała w szybkim tempie, bo i włóczka jest słusznej grubości. Wykorzystałam całe 4 motki. Myślę, że wyszło całkiem fajnie :)


Włóczka TWEED COUNTRY Yarn Art,
druty 8 mm (komin) i 6 mm (rękawiczki)





5 komentarzy:

  1. Piękny otulacz. Bardzo lubię takie grubaśne udziergi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda cieplutki i do tego rękawiczki z akcentem koloru czapki. Doskonały komplet. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł z tym akcentem! Kto powiedział że komplet musi być jednostajny? Fajnie jak rzeczy się przenikają i wypływają jedna z drugiej. Super to zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny komplet, uroczo się prezentuje:-) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super komplet! Bardzo ładnie wkomponowałaś tę "starą" włóczkę! Ja robię czapkę, ale kolor chyba mi nie do końca pasuje do komina - zrobię w takim razie do niej inny komin :)

    OdpowiedzUsuń