niedziela, 9 czerwca 2013

Powiew zimy w środku wiosny...

... to moje pierwsze skojarzenie podczas tworzenia tego kompletu. Dwie wełniane (i to na 100%) włóczki, kompletnie nieprzydatne teraz, gdy jest tak ciepło i słonecznie, ale za to w zieleniach odzwierciedlających wiosnę.




Do dziergawek tych zainspirowała mnie nowa kolekcja Dropsa na jesienno - zimowy sezon 2013/2014. Szczególnie zaintrygowały mnie dwa komplety wykonane dwukolorowym patentem. Tak bardzo zapragnęłam się tego ściegu nauczyć (wcześniej umiałam tylko w jednym kolorze), że przy pomocy dropsowych filmików oraz własnych prób i błędów nauczyłam się, a potem od razu wydziergałam czapkę.




Czapka, jak to czapka - duża nie jest. Trochę włóczki mi zostało, więc wymyśliłam, że można by zrobić szyjogrzej do kompletu.



Ścieg patentowy ma to do siebie, że ładnie i ciekawie wygląda na dwóch stronach dzianiny. W związku z tym trudno się zdecydować na której stronie komplet ten nosić. Całe szczęście zima daleko, więc jest dużo czasu na decyzję... Chociaż właściwie jakie ona ma znaczenie, skoro zarówno komin, jak i czapkę można nosić dowolnie, zależnie od humoru...

Czapka jest workowata - takie lubię, natomiast komin (lub bardziej szyjogrzej) jest rozszerzany ku dołowi poprzez zastosowanie coraz to większych drutów. Całość oczywiście dziergana była na okrągło :)


Włóczki: ECOLANA Alize, MAGIC SURF Yarn Art,
druty 4 mm (< 8 mm)




1 komentarz: