piątek, 20 sierpnia 2021

Nowa czapka...

 ... według starego projektu Pomlynn Set autorstwa Heidi May powstała dla Milenki, mojej 9-letniej bratanicy.

To już trzecia czapka wykonana według tego wzoru. Z pierwszej Mila wyrosła, a druga przez nieuwagę sfilcowała się podczas prania.

Do kompletu dorobiłam komin. Nie ma do niego opisu, po prostu nabrałam odpowiednią dla obwodu komina liczbę oczek i dziergałam w okrążeniach na taką długość, na ile wystarczyło włóczki z zapasów. Cały komplet powstał dokładnie z 300 g wełny merino.



Czapka ozdobiona jest guziczkami, które Milenka wybrała z moich zapasów guzików. Tak, tak, oprócz włóczek kolekcjonuję też fajne guziki. Na komin naszyłam metkę "Ciocia mi zrobiła".





Komin ma 60 cm w obwodzie i jest długi na 23 cm. Czapka ma 40 - 50 cm w obwodzie i jest długa na 21 cm. Pompon ma 8 - 9 cm średnicy.

Włóczka BABY MERINO Drops - przerabiana poczwórną nitką (kol. 01 - 6 motków),
druty 4,5 - 5,5 mm



17 komentarzy:

  1. Widać, że Milenka jest bardzo zadowolona z kompletu. Teraz trzeba tylko poczekać na chłodniejsze dni.
    Guziczki są słodkie.
    Ja dostałam kiedyś od córek naszywki "Made by Mom" i ciągle zapominam je umieszczać na dziergadłach przeznaczonych dla nich🤭

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milenka mieszka w innym mieście i teraz był ostatni moment, by wydziergać dla niej coś na zimę i przy okazji sfotografować. Metki z "ciocią" czekały na taką okazję. Metki "Made by Mom" jeszcze nie widziałam, ale fajnie to brzmi. Doszywaj je koniecznie :)

      Usuń
  2. Uroczy ten komplet. Poczwórna nitka baby merino brzmi kusząco i jak widać wzmacnia efekt miękkości dzianiny. Wybór guziczków doskonały :-) Też mam słabość do guzików:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Priorytetem był ten wzór i kolor ecru. W zapasach miałam tylko Baby Marino, więc poniekąd byłam zmuszona do połączenia motków w cztery nitki. W tym wzorze to na szczęście nie przeszkadza :)

      Usuń
  3. Milenka rośnie jak na drożdżach :0)
    Komplecik świetny Reniu :0) i sprawdzony :0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
  4. My się zimy nie boimy:) Uroczy i milusi komplecik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny komplet, no i na czas. Ja pewnie będę czapkę robiła przez całą zimę 😂. Taka ciocia to skarb. 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, na pewno zrobiłabyś szybciej :)
      Dzięki, pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Pięęęęęęękny komplet! Ja też mam przygotowaną włóczkę na chustę dla Jadzi, mam motek na czapkę do kompletu, a ona mi mówi, że nie będzie nosić czapki... No jak to tak - bez czapki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, jak to tak bez czapki? :) Dzięki Asiu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Piękne otwarcie czapkowego sezonu! Dobrze, że zrobiłaś wcześniej ciepły komplecik bo już chłodno się zrobiło i tylko patrzeć jak powieje mroźnym powietrzem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I tak, u mnie też się zimno zrobiło. Za wcześnie.

      Usuń
  8. Urocza w uroczych :) A Ja nadal pamiętam tą prześliczną ( różowo szarą ?) sukienkę, ktąrą kiedyś dla Milenki zrobiłaś. Pewnie zdjęcie i opis gdzieś tutaj jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ładnie nam ta Milenka rośnie :) A sukienka oczywiście też tu jest. Wejdź w zakładkę "galeria moich dziergawek" i tam można obejrzeć wszystkie prace.

      Usuń
  9. Piękny komplet, a metka "ciocia mi zrobiła" rewelacja. :)

    OdpowiedzUsuń