poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Po raz kolejny zaatakowała mnie mozaika...

... a stało się to wczesnym rankiem we wtorek po Wielkanocy. Ni stąd, ni zowąd przyszły mi do głowy dwa chuściane pomysły, które potem przez cały dzień próbowałam rozrysować. 

Realizację jednego z nich rozpoczęłam jeszcze tego samego dnia, wykorzystując grubszą włóczkę, bo taka miała w szybkim tempie dać efekt końcowy, urzeczywistniający pierwotny pomysł. Tak właśnie wygląda prototyp:





Chusta jest wykonana techniką Mosaic Knitting, w której wszystkie oczka przerabia się ściegiem francuskim naprzemiennie dwoma kolorami (zmiana koloru co dwa rzędy). Wzorki powstają dzięki oczkom przekładanym bez przerabiania. Trójkątny kształt uzyskuje poprzez dodawanie i odejmowanie oczek przy dolnym brzegu. Całość dzierga się poprzecznie, od szpica do szpica, dzięki czemu samodzielnie można zdecydować o rozmiarze chusty.

Włóczka BIG DELIGHT Drops (kol. 08 - potrzebne 2 motki) 
oraz LIMA Drops (kol. 9020 - potrzebne 3 motki),
druty 5,5 mm

Użycie jasnej włóczki dla tła i cieniowanej dla motywu kontrastowego, daje w efekcie wrażenie wyrazistej bordiury i pastelowej części wewnętrznej. Użycie jednokolorowych włóczek nieco ten efekt zmniejsza, ale za to wygląda bardziej klasycznie.

Podobnie jak w przypadku doboru kolorystyki, tak grubość włóczki ma wpływ na efekt końcowy. Myślę, że mozaika im mniejsza, tym lepiej widoczna. Poniżej widać fragment wersji docelowej, która jeszcze jest w trakcie powstawania. Dziergam ją z włóczki BABY ALPACA SILK Drops ( w przypadku tej grubości ilość potrzebnej włóczki to po 3 motki z każdego koloru).


Wzór jest już spisany i prawie gotowy do testowania. Znajdą się w nim instrukcje słowne (rząd po rzędzie w języku polskim, za wyjątkiem oznaczeń dziewiarskich, które będą w języku angielskim, co jednak nie powinno być problemem, ponieważ będą one wyjaśnione) oraz schematy.

Jeśli masz ochotę wydziergać sobie taką chustę i przy okazji wejść w rolę testerki to zapraszam, zgłoś się. Mile widziane są osoby, które wnikliwym okiem będą wyłapywać błędy, a w końcowym etapie zrobią ładne zdjęcia, które następnie udostępnią na swoim profilu na Ravelry. Czas testowania: 1 - 30 maja 2020 r.

Wszelkie kwestie dotyczące włóczek, drutów oraz przebiegu całego testu ustalimy drogą mailową.






34 komentarze:

  1. Same cuda,też próbowałam mozaiki i tam trzeba myśleć i śledzić każde oczko i jako wzór telewizyjny się nie nadaje.Ale piękny zwłaszcza czarno biały:))))pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, przy mozaice trzeba być uważnym, ale w tym przypadku motyw jest powtarzalny i dość drobny. Szybko wchodzi w głowę, a użycie markera pozwala na pilnowanie początku motywu. Może to kwestia wprawy albo znajomości wzoru, ale obie wersje dziergałam/dziergam przy serialu :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Och i ach!!! Reniu, cożeś zrobiłaś, skradła mi serce ta wielokolorowa chusta. Ale niestety do testowania się nie zaciągnę, bo przy zdalnym nauczaniu poczułam, że moje oczy potrzebują trochę "relaksu". Dało się we znaki te wupatrywanie szczegółów na ekranie komputeru, a i bez książek życia nie wyobrażam. Więc podziwiam ten projekt, będę szczerze kibicowała i życzę udanego testowania.Pozdrawiam ( a serce płacze).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda! Ale rozumiem. Regeneruj oczy Honorato, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Zarabista i jedna i druga 😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna chusta 💖 bardzo podoba mi się pomysł... szkoda że tak mi ostatnio brak weny bo włóczkę akurat na taki projekt bym znalazla🙂.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to może chciałabyś wydziergać tą? Skoro masz już włóczkę...

      Usuń
    2. Raz kozie śmierć😉... decyduję się jeżeli jeszcze można... będzie to dla mnie pełna mobilizacja i pewna forma terapii🙂

      Usuń
    3. Zapraszam. Miejsca są. W takim razie odezwij się na maila, adres: renaltowka@gmail.com

      Usuń
  5. A ja chcę!
    Chcę i zgłaszam się :0) jeśli pozwolisz Reniu :0)
    Ta kolorowa wersja do mnie mówi, od samego początku ;0)
    Pozdrawiam cieplutko Reniu :0)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Mozaika w kolorowej chuście przypomina mi pismo arabskie :) Za to w tej drugiej sprawdza się to, co napisałaś, że wzór jest lepiej widoczny. Obie wersje bardzo mi się podobają. Nigdy w życiu nie dziergałam mozaiki, ale chyba w końcu się jej nauczę, bo wydaje mi się bardzo pociągająca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację z tymi skojarzeniami, chociaż chodziło mi tu o takie zawijane szlaczki. Grubość włóczki i odległość, z jakiej patrzymy na mozaikę ma duże znaczenie. A sama technika naprawdę nie jest trudna i bardzo wciąga. Ja jeszcze nie skończyłam tej czarno-białej, a już obmyślam drugi pomysł :) I pora roku nie ma tu absolutnie znaczenia :)

      Usuń
  7. Podziwiam Twoje zdolności matematyczne, bo takowe trzeba mieć żeby stworzyć taki cudny projekt 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dodam tylko, że ta matematyka to nic w porównaniu z tym, nad czym się głowię przy realizacji tego drugiego pomysłu... :-)
      Wbrew pozorom moje zdolności matematyczne nie są tak duże jakbym chciała.

      Usuń
  8. Piękny wzór mozaikowy! Chętnie podejmę się testowania, o ile się załapię.Pozdrawiam-Marcepa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Znowu moja ulubiona mozaika! Obydwie są rewelacyjne! Fajne porównanie, jak grubość i kolor zmienia ten sam wzór. Cieszę się, że są chętne testerki, te "stare", i te "nowe", które jeszcze mozaiki nie robiły. Pozdrawiam wszystkie!
    Ja tym razem odpuszczę sobie, mam zaczęty sweterek, który zajmie mi trochę czasu. W kolejce czekają piękne kolorowe motki i szydełko, czyli letnie ażurowe chusty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, no to będzie się u Ciebie działo :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Czarno-biała będzie elegancka, zaś kolorowa jest po prostu zachwycająca. Ciekawa jestem tego następnego, super skomplikowanego projektu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, on na razie jest skomplikowany tylko dla mnie pod kątem proporcji itp. Potem dla dziergających będzie już luzik.

      Usuń
  11. Reniu, chusta jest cudna! Daje dużo możliwości pod kątem zestawień kolorystycznych a sam wzór mozaikowy jest też bardzo ciekawy. Chętnie bym go przetestowała ale obecnie zakopałam się w ogrodzie, sadzę, przesadzam i też projektuję ale układ kwiatowo-warzywny:)
    Ściskam mocno, Bożena:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekna. Chetnie bym przetestowala ale mam tylko “normalna” tania wloczke a ze wzgledu na Covid nie moge kupic innej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna mozaika! Bardzo mi się podoba. Kiedyś się skuszę ;) Trzymam kciuki za testy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Kolory mnie zauroczyły i noszę tę chustę prawie non stop :)

      Usuń
  14. Dopiero teraz obejrzałam przepiękną czapkę biało czarną,która pragnę zrobić dla siebie.Mam tylko problem z opisem jak mogę go kupić.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej poprzez Ravelry - tutaj link: https://www.ravelry.com/patterns/library/may-loops-hat

      Jeśli się nie da, to proszę się odezwać na mojego maila: renaltowka@gmail.com

      Usuń
  15. Czy można kupić wzór na te chustę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można. Wzór jest dostępny pod tym linkiem:
      https://www.ravelry.com/patterns/library/may-loops

      Usuń