sobota, 2 maja 2020

Under Umbrella...

... czyli po polsku "Pod Parasolem" to nazwa, która przyszła mi do głowy w trakcie tworzenia opisu wykonania chusty z koronkową bordiurą.


Projekt ten ma już kilka lat, a w marcu tego roku postanowiłam go trochę ulepszyć i udostępnić. 

O czarnej, prototypowej chuście pisałam TUTAJ - klik, natomiast dziś pokażę Wam drugą wersję, która powstała z włóczki Filigran Zitron w limitowanej kolorystyce o numerze 05.


Piękny i samotny chabrowy motek leżał i czekał w zapasach 3 lata na taki niewielki projekt. Początkowo nie wiedziałam jak ułożą się kolory. Myślałam nawet, że może będą ze sobą bardziej pomieszane, że będzie więcej przejść między chabrem a turkusem. Okazało się jednak, że jest inaczej.



Podoba mi się dolna krawędź, w której obie barwy nakładają się jedna na drugą.




Wzór jest skonstruowany tak, że dzierganie rozpoczyna się od górnego środka i stopniowo rozszerza się część gładką do odpowiedniej liczby oczek, by móc potem przejść do części koronkowej. Stosownie do własnych upodobań i ilości posiadanej włóczki, można lekko zmodyfikować rozmiar (w opisie podpowiadam jak to zrobić). Taki zabieg można zastosować na etapie dziergania części gładkiej.

Ja miałam do dyspozycji tylko jeden motek włóczki bez możliwości dokupienia, więc byłam ostrożna i nie szarżowałam z rozwijaniem części gładkiej. W efekcie końcowym zostało mi trochę włóczki, a gotowa chusta ma wymiary: 132 cm długości i 50 cm szerokości mierzonej przez środek. Niewielka, ale w sam raz do narzucenia na ramiona, lub owinięcia nią szyi.



Opis na tę chustę jest już dostępny na Ravelry w obniżonej o 20% cenie (klik). Zniżka pojawi się automatycznie w koszyku, nie trzeba wpisywać kodu. Promocja trwa do północy 5 maja br.

Dodatkowa promocja tylko dla czytelników mojego bloga: jeśli przy zakupie tej chusty wpiszesz kod: DZIERGAWKI to otrzymasz ten wzór o 40% taniej. Ta promocja trwa tylko do północy 3 maja br.

Przy tej okazji chciałam bardzo podziękować moim Testerkom: Oli i Ani za chęć przetestowania wzoru i wykonanie swoich wersji.

Włóczka FILIGRAN LACE Atelier Zitron (kol. 05 - ok. 80 g),
druty 3,25 mm


13 komentarzy:

  1. Bardzo ładna i filigranowa ta chusta.

    OdpowiedzUsuń
  2. och ta chabrowa przepiękna, aż mi się oczy uśmiechnęły do niej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo, dziewczyny! Bardzo ciekawy kształt, i podejrzewam, że dobrze się w niej czuje osoba otulona. Zresztą niczego innego i nie spodziewałam się, bo ile znam Twoich projektów, Reniu, to są zawsze bardzo dopracowane, kreatywne, cudnie opisane, no i najważniejsze, że mają w sobie coś, co różni ich od innych. Pozdrawiam i cieszę się z wyniku.

    OdpowiedzUsuń
  4. No i mam dylemat, która ładniejsza:) Czarna elegancka, niebieska pełny optymizm. Ponieważ wybór trudny więc ogłaszam remis:) Obie są cudne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I każda na inną okazję :) Cieszę się, że Ci się podobają.

      Usuń
  5. Piękne! Zachwycona byłam tą pierwszą wieczorową wersją, teraz zobaczyłam kilka innych. Jak widać wzór jest uniwersalny, efekty zależą od użytej włóczki. Każda chusta inna, wszystkie są super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu :) Przyznam Ci, że bardzo lubię współpracować z testerkami. Powstaje wtedy tyle fajnych wersji jednego projektu. Ktoś użyje innej włóczki, ktoś inny połączy kolory w sposób, na który ja np. nie mam odwagi. To jest super. Zawsze z niecierpliwością wyczekuję zdjęć końcowych.

      Usuń
  6. Obie piękne, ale chyba bardziej podoba mi się chabrowa ;0)
    Pozdrawiam serdecznie Reniu :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Nie od dziś wiadomo, że lubisz soczyste kolory :)

      Usuń
  7. Śliczne chusty. A chabrowa powala mnie swoją kolorystyką. Pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń