piątek, 27 marca 2020

Zygzaki i cekiny...

... taką chustę wydziergałam sobie tydzień temu, jako odświeżenie projektu sprzed prawie 6 lat (klik). Włóczka, którą wykorzystałam tutaj, czekała na swoje "5 minut" już długo. Zbyt droga i szlachetna, by użyć jej do czegokolwiek i zbyt mało jej było, żeby ryzykować dzierganie z niej jakiejś bluzki. Przynajmniej tak o niej myślałam do tej pory, bo jak się okazało, te posiadane 100 g wystarczyło na sporą chustę (chociaż jak mam być szczera, to chusta waży 98 g, ale włóczki zabrakło na ostatni rząd... Czyżby znów producent wprowadzał w błąd?)



Chusta jest elegancka i powstała z myślą o pełnieniu roli dodatku do koncertowego stroju. Nie znoszę grać w żakietach, bo krępują ruchy, a czasem trzeba czymś przykryć ramiona. Dlatego myślę, że taka błyszcząca narzutka sprawdzi się na scenie idealnie. Poza tym będzie można wykorzystywać ją też do innych okazji.





Żałuję tylko, że zdjęcia nie oddają w pełni urody tej włóczki. W zależności od światła błysk jest mniejszy lub większy. No po prostu cudo.



Chustę tę dziergałam od górnego środka ku dołowi. Nie przepadam za takim dzierganiem, ponieważ im bliżej końca, tym więcej oczek jest do przerobienia w jednym rzędzie. Nie mogłam jednak dłużej przechodzić obojętnie obok pierwowzoru, który był trochę za mały i miał kilka niedociągnięć. Ta wersja jest bardziej dopracowana.

Włóczka MERINO PAILLETTES Lang Yarns (100 g)
oraz inna czarna z zapasów na ostatnie dwa rzędy,
druty 3,75 mm


Chciałabym opublikować opis wykonania tej chusty. Wcześniej jednak potrzebuję kilku testerek do sprawdzenia tego opisu. Jeśli lubisz dziergać z włóczek grubości Lace lub Fingering, nie boisz się koronek, masz w sobie cierpliwość i wnikliwe oko, to zapraszam, zgłoś się. 
Możesz użyć dowolnej włóczki w podanej wyżej grubości (ale unikaj akrylu).

Początek testu - 3 kwietnia 2020 r., koniec testu - 6 maja 2020 r.

14 komentarzy:

  1. Jaka piękna! Rzeczywiście bardzo elegancka, w czerni i z cekinami jeszcze na tej elegancji zyskuje. Bardzo podoba mi się wykończenie i bardzo mnie kusi wizja testowania. Zwłaszcza, że znowu mam wolne moce przerobowe. Idę na przegląd włóczek :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, byłoby super jakbyś dołączyła do testu. Zastanawiam się jakby wyglądało blokowanie tej półkolistej chusty na Twojej ramie? Hm...

      Usuń
    2. Bardzo mi miło! To tylko znajdę dobrą włóczkę i proszę,zapisz mnie :). Nie wiem, czy na ramie to się uda, ale pokombinuję :).

      Usuń
  2. Wiesz, Reniu, że jeszcze nie doczytałam tekstu , a już zrozumiałam iż będzie to Twoim strojem koncertowym. Szkoda, że nie możemy ze zdjęcia ujrzeć tej całej "piękności", ale wyobraźnia podpowiada, że to jest "COŚ!!!". Niestety nie dołączę do pracy z Tobą przy testowaniu, bo od poniedziałku zaczynamy wirtualną naukę z naszymi uczniami, i już ugrzęźliśmy po uszy w różnych problemach związanych z obsługą programów komputerowych. Ale życzę udanej pracy całej testowej grupie. Pozdrawiam, zostańmy z nadzieją na lepsze czasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Honorato, aż westchnęłam na myśl o wirtualnej nauce. My to wdrożyliśmy w tę środę. Łatwo nie jest!

      Usuń
    2. Ja sobie nie umiem wyobrazić nauki przedmiotów muzycznych przez internet. Nawet przez Skype'a. Nie wiem, jak sobie radzą szkoły artystyczne.

      Usuń
    3. Rodzimy sobie np. tak, że zadajemy uczniom materiał do wyćwiczenia, po jakimś czasie uczniowie nagrywają efekt swojej pracy i przesyłają nagranie lub filmik Messengerem, my odsłuchujemy i dajemy dalsze dyspozycje. Albo robimy lekcję przez Skype'a lub Messengera. W ten sposób możemy skontrolować poprawność odgrywanych nut, dać jakieś wskazówki i tyle. Jakość dźwięku słabsza, praca mniej wydajna, ale coś robimy, a dzieci nie tracą z nami i z instrumentem kontaktu.

      Usuń
    4. Zachwycam się chustą, ale z podobnych powodów jak Honorata nie będę w stanie wykrzesać czasu na testowanie. Szczegóły mojej zdalnej pracy z uczniami do poczytania u mnie na blogu.

      Usuń
  3. Cudo po prostu! Idealne uzupełnienie stroju scenicznego. Wyobrażam sobie jak błyszczy w świetle :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Szyk i elegancja! Wykonanie perfekcyjne a cekiny dodały jej pazurka:) Wersja dopracowana w każdym calu!
    Trudno mi wyobrazić sobie tą naukę przez internet. Szczerze współczuję nauczycielom ale też uczniom. Trudny czas dla wszystkich. Życzę zdrowia, bo to obecnie jest najważniejsze:)

    OdpowiedzUsuń

  5. ja bym bardzo chciała, tylko musze sprawdzić czy w lokalnej pasmanteri znajdę coś odpowiedniego na tą chustę :) Oczywiście nadal nie mam wagi ale jeśli to nie problem to chętnie dołączę do testu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, tym razem waga nie będzie miała znaczenia. Jak przygotuję opis testowy to się odezwę.

      Usuń