czwartek, 18 lutego 2016

Playground Shawl...

... Justyny Lorkowskiej spodobał mi się już pół roku temu, ale do tej pory brakowało mi czasu, by go zrobić. Opis wykonania można znaleźć na ravelry. Konstrukcja szala daje dużo możliwości zarówno w kwestii użytej przędzy, jak i docelowego rozmiaru. Projekt jest jakby stworzony dla kolorowych, tęczowych włóczek, ale ja postanowiłam wydziergać go w szarościach.




Użyłam tutaj różnych włóczek skarpetkowych produkcji niemieckiej, zakupionych w SH rok temu. 5 odcieni szarości ułożyłam w powtarzalną sekwencję, przerywaną czarnymi pasami. Nie robiłam próbki, spontanicznie i na bieżąco decydowałam o końcowej ilości pasów. Wyszło wielkie, zwiewne chuścisko.






Duży rozmiar daje kilka możliwości noszenia. Po odpowiednim upięciu powstaje także ponczo.








Uniwersalność formy ukazuje się również w postaci zawijasa a'la komin.




Ścieg ażurowy nie jest skomplikowany, choć tworzy się go na obu stronach robótki. Generalnie chusta była bardzo przyjemna w robocie.




Włóczki skarpetkowe, druty 4,5 mm


20 komentarzy:

  1. Śliczna chusta! W tych szarościach wygląda jak pajęczyna :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, rzeczywiście może się tak kojarzyć :)

      Usuń
  2. Przepiękny szał, ma swój niepowtarzalny klimat

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna chusta:)) Ciekawy wzór, wyjątkowo lekki i zwiewny. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna chusta i rzeczywiście bardzo uniwersalna w użytkowaniu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię uniwersalność dzianin. W tym przypadku tylko trzeba uważać na to, by nie zaczepić nitek o coś. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Piękna i pięknie wykonana.Kolorki cudnie się uzupełniają.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne rozwiązanie kolorystyczne!! Natchnęłaś mnie :) Zaczęłam na poważnie myśleć o tym wzorze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się z tego cieszę. Być dla kogoś inspiracją - to mnie najbardziej cieszy :)

      Usuń
  7. Woww!!!Śliczna ta chusta,piękny wzór!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie wygląda w tych kolorach, dziękuję za przypomnienie wzoru, na który tez zwróciłam uwagę,ale nie zapamiętałam.
    Twoja na zdjęciach prezentuje się b.zwiewnie i delikatnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super połączenie szarości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie wygodniej by było użyć jednego, max. dwóch motków do wykonania tej chusty, ale nie żałuję, też mi się te szarości podobają :)

      Usuń