piątek, 6 maja 2022

Wiosna...

 ... jest moją ulubioną porą roku. Przyroda nabiera kolorów, powietrze jest czystsze i wreszcie jest cieplej. Nie trzeba się już ubierać w kilka warstw i o wiele chętniej wychodzi się z domu na spacer.

Wraz z nadejściem wiosny zawsze nabieram ochoty na dzierganie z włóczek w soczystych kolorach. W tym roku to pragnienie obudziło się we mnie dużo wcześniej, a mianowicie jakieś dwa miesiące temu. Wtedy właśnie przystąpiłam do opracowywania modelu swetra, który będzie idealny na wiosnę i lato. 

Pierwotny pomysł pojawił się jeszcze we wrześniu, kiedy wykorzystując domowe zapasy, wydziergałam pasiasty ażurowy kardigan bez zapinania (zobacz TUTAJ). Forma ta bardzo dobrze się sprawdziła w noszeniu i dlatego stała się prototypem projektu. Zwykle z prototypami jest tak, że dopiero po ich wykonaniu widać co jest dobre, a co jeszcze należy poprawić. Tutaj było podobnie. To co widać na pierwszy rzut oka, to w nowej odsłonie projektu mamy szersze i krótsze rękawy. Zmieniłam również sposób łączenia rękawów z tułowiem pod pachą i dodałam taliowanie.




Kardigan nie ma podkroju pachy, więc linia ramion jest obniżona. Jego szerokość, mierzona na płasko z przylegającymi do siebie frontami, to ok. 47 cm (obwód ok. 95 cm). Rozmiar ten pasuje na osobę w rozmiarze S. Nie ma on guzików i jego rolą ma być swobodne oraz luźno zwisające okrycie ramion i bioder.



Włóczka NORMA Lang Yarns (kol. 060 - 6 motków)
druty 3,5 mm

Opis wykonania kardiganu jest już przygotowywany. 

Dla wszystkich zainteresowanych podaję, że kardigan ten jest w całości wykonany bezszwowo. Dzierga się go od góry do dołu, częściowo w rzędach i częściowo w okrążeniach (rękawy). Przewidziałam dostosowanie projektu do 7 rozmiarów.

Jeśli chcesz spróbować swoich sił przy testowaniu, to zapraszam do zakładki: TESTOWANIE - AKTUALNE INFORMACJE - klik. Tam znajdziesz wszystko na temat tego projektu.



4 komentarze:

  1. Cudny!
    Już nie mogę się doczekać 🤤
    Zachwycający!
    Pozdrawiam cieplutko Reniu 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Obydwie wersje bardzo mi się podobają, chyba kiedyś się skuszę na wydzierganie takiej narzutki, zwłaszcza że dziś rano uświadomiłam sobie że brakuje mi tego typu dzianiny:-) Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie takie narzutki przydają się o tej porze roku. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń