piątek, 20 grudnia 2019

Uległam prośbie...

... o wydzierganie swetra. Znowu. Ale tym razem chodziło o wierne odtworzenie poprzedniego swetra (zobacz TUTAJ).  Łatwiej jest odtwarzać, niż wymyślać od nowa, tym bardziej, że nowa wersja miała być tylko trochę dłuższa, w jednym kolorze i bez paska, który zastąpiony miał być trzema guzikami.


Sweter jest w większym rozmiarze niż manekin, więc wygląda na dość luźny, ale w rzeczywistości jest bardziej dopasowany do sylwetki. Ma wcięcie w talii i rozszerzenie na biodra.


Zapięcie na guziki zostało utworzone na końcu za pomocą dorobionych patek. Dzięki temu dziurki nie będą rozciągać plisy.



Użyłam 100% alpaki, która po praniu zmiękła i się wygładziła. Podoba mi się ten sweter i mam ochotę zrobić sobie podobny.

Włóczka ALPACA Drops (przerabiana podwójnie) kol. 3650 - ok. 570 g,
druty 5 mm oraz 4 mm (patki)



6 komentarzy:

  1. Rozumiem twoje wachania co do robienia większych, dopasowanych części garderoby dla innych. Chusty, szale , czapki, rękawiczki bardzo lubię robić i podarowywać innym. Bardzo. Ale te wymagające skupienia i trafienia z rozmiarem, nie są moją ulubioną formą dzielenia się moimi umiejętnościami z innymi.
    Twój cardigan wyszedł bardzo, bardzo ładny. Niby prosty, ale dużo w nim detali, które robią różnicę. No i ten przepiękny kolor!!!
    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze ujęłaś te rozterki, a jeszcze jak dodamy do tego kwestię wyceny pracy... Akurat osoba, dla której robiłam ten sweter ma świadomość i docenia rękodzieło, ale jest wiele innych osób, które by chciały coś takiego posiadać i trudno im zrozumieć dlaczego to powinno ileś tam kosztować.
      Włóczkę wybrała i kupiła posiadaczka swetra, również patki były jej pomysłem. Wiedziała też od razu jaki chce fason. Fajna jest taka współpraca.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Wolę robić dla siebie niż dla innych. Sweter jest boski - to mój ulubiony fason. Kolor też fajny. Jak skończę kamizelkę wujowi to wrzucam coś takiego dla siebie 😁pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, bo inne wykonanie:)
    Po, drawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki piękny! Dzierganie swetrów dla innych to wielkie wyzwanie. Podziwiam Twoją pracę :) i umiejętności.

    OdpowiedzUsuń