Szukaj na tym blogu

wtorek, 30 sierpnia 2016

Szaleństwo...

... cioci Renatki... tak powinnam zatytułować ten post, bo kto przy zdrowych zmysłach porywa się na szalone, spontaniczne pomysły o realizacji czterech dziecięcych projektów dziewiarskich na przestrzeni dwóch tygodni? O ile spódniczka dzierga się szybko (jak się już wie co i jak ma się dziergać), to sweter i komplet zimowy już jednak zajmują trochę czasu. Ale mi było mało. Postanowiłam jeszcze wydziergać sukienkę.

Zanim jednak wpadłam na pomysł sukienki, to nieopatrznie weszłam na ravelry... i z ciekawością zajrzałam na profil Heidi May. Praktycznie od razu zaatakował mnie projekt bluzeczki Toslynn Top. Zwykle tak szybko nie ulegam, ale chyba mnie jakiś instynkt cioteczny do reszty zalał i po chwili byłam już w posiadaniu pliku pdf. z opisem wykonania wdzianka. Od początku wiedziałam, że bluzeczka nie przejdzie... Milenka obecnie nienawidzi leginsów, a na pomysł zakładania spodni reaguje nie znoszącym sprzeciwu płaczo - kwikiem. Chcąc zrobić jakąkolwiek sesję zdjęciową musiałam przerobić projekt pod gust dziewczynki, w końcu to dla niej miał być prezent.

Pełna obaw przeszukałam zapasy włóczkowe, wybrałam kolory i przystąpiłam do pracy. Łatwo nie było, bo dziergałam w ciemno. Ani razu nie było opcji przymierzenia sukienki. Do samego końca nie wiedziałam jak wyjdzie ten przedłużony fason, ani czy dziecku się to w ogóle spodoba. Ale się spodobało... (największą zaletą było to, że się kręci) tak bardzo, że dziewczynka nie chciała po zrobieniu zdjęć zdejmować tej sukienki. Sukces... i jak pomyślę o całym procesie powstawania to myślę też, że to cud.






Włóczka LANAGOLD Alize (260 g),
druty 5 mm


23 komentarze:

  1. Sliczna sukienka! Gratuluje pomysłów 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna! Faktycznie, dziewczynki lubią, jak spódniczka czy sukienka kręci się w czasie obracania :) Świetny fason. Ja też siedzę teraz z drutami w ręku - kończę sweterek do szkoły. A jeszcze by się przydało kilka innych rzeczy - jakiś bezrękawnik, kamizelka, ze dwa sweterki, nowa czapka :) Fajnie tak robić dla kogoś, kto to nosi potem :) Milenka na pewno będzie chodzić w takich ślicznych i wygodnych ubrankach :) no i ma to szczęście, że ma taką cudowną ciocię!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna sukienka, Reniu:) z instynktem ciotecznym nie ma co dyskutować;) do tego, gdy nagrodą jest zadowolenie dziecka... Toż to pełnia już szczęścia dziewiarki;D
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być: "Toż to już pełnia szczęścia dziewiarki;D" hihihi

      Usuń
  4. Właściciel nowej sukienki wygląda pięknie. Odkryła uroki swojej nowej kreacji.Jest różowa i można się w niej zakręcić. Nosić ją można przez cały rok. Na zdjęciach widać samą radość w oczach. Czego chcieć więcej.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne projekty! Za sukieneczkę daję najwyższą ocenę. Piękna modelka, zadatki poważne na przyszłość są! I jaka cierpliwa, pozując w upałach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się, że mi też najbardziej się sukienka podoba :) Co do upałów, widocznie była przewiewna w swej zamaszystości, bo dziecko nic nie narzekało :)

      Usuń
  6. Ja nie wiem jak Ty to robisz:) Od dwóch tygodni dziergam sweterek i nawet jeszcze do pach nie dojechałam:)) Fajnie mała wygląda:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja to robię? Odpalam w tle jakiś serial lub coś innego typu: "Top chef" i jadę do upadłego. Nie było innego wyjścia, chciałam zdążyć.. W domu było więcej osób i nie musiałam non stop zabawiać dziewczynki.

      Usuń
  7. Kiedy znajdujesz na to czas? Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na urlopie. Męczę się gdy nie mam zajętych rąk :)

      Usuń
  8. Ale tempo!!! Niesamowita kolekcja! A taką sukienkę sama bym podnosiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ale teraz za to zmęczenie wyłazi.

      Usuń
  9. Widzę dwie piękne: Modelkę i jej sukienkę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. No tempo to ty masz tylko pozazdrościć... sukienka śliczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tempo było zawrotne, musiało takie być.

      Usuń
  11. Śliczna sukienka. Ekspresowe tempo

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż więcej można napisać ? Przy takiej sukience i takiej modelce ? Przy takiej artystce ?

    OdpowiedzUsuń