piątek, 13 stycznia 2023

Wyluzowany i otwarty na ciepło...

 ... jest sweterkiem, który łączy w jedno dwa projekty i trzy włóczki.


Tak naprawdę, ta wersja powstała jeszcze w listopadzie jako prototyp projektu "Open to warm". Testowałam na nim zastosowanie plis ściągaczowych (takich jakie są w sweterku "Let it looze!!!") i większą redukcję oczek w tułowiu. 


Powiem szczerze, że tuż po wydzierganiu tego sweterka byłam trochę rozczarowana. Nie układał się on na mojej figurze tak, jak to sobie pierwotnie wyobrażałam. Nie zamierzałam go jednak pruć, tylko chwyciłam za inną włóczkę, by przetestować zarówno inny kształt tułowia, jak i inny wygląd plis. To co powstało, stało się głównym projektem, którego opis niedawno opublikowałam (zobacz TU - klik).

W międzyczasie prototyp leżał i czekał, aż zadecyduję co z nim zrobić. Okazja nadarzyła się w Święta Bożego Narodzenia, gdy przeglądałam szafę, zastanawiając się w co się ubrać. W oko wpadł mi ten mieniący się srebrną nitką, elegancki, porzucony sweterek. Zaczęłam go przykładać do różnych części garderoby i wtedy zrozumiałam, że nic nie trzeba pruć, ani poprawiać. Kluczem jest zestawienie go z obcisłą czarną sukienką i paskiem lub z szerszymi spodniami.


Sweter wykonałam z połączenia trzech szlachetnych włóczek. Dzięki temu jest on błyszczący, miły w dotyku i bardzo ciepły. Noszę go w chłodniejsze dni, gdy muszę ubrać się bardziej elegancko. Bardzo się z nim polubiłam. Gdyby nie to, że mam już kilka wersji obu projektów, to zrobiłabym pewnie kolejną, miksując ze sobą te same włóczki, tylko w innym kolorze.


Włóczki:
PEPPIN MERINO e-dziewiarka (100% wełny merino, kol. 32;100g = 1500 m; 
zużycie - ok. pół cewki), 
LACE Lang Yarns (58% moheru i 42% jedwabiu; kol. 60; 25 g = 310 m;
zużycie - 2 motki),
SILK MOHAIR LUX Lana Gatto (78% moheru, 14% jedwabiu, 4% nylonu, 4% poliestru; 25 g = 210 m; zużycie - 3 motki),
druty 5 mm. 



8 komentarzy:

  1. Sweter doskonały :0)
    Wystarczy dobrać odpowiednią włóczkę i masz ciepły, sportowy lub elegancki sweterek ;0)
    Ja również będę robiła kolejny, błękitny :0)
    Pozdrawiam serdecznie Reniu :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To ja życzę Ci miłego dziergania i koniecznie pochwal się nową wersją! Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Też planuję powtórkę w jaśniejszym kolorze, a swój czarny dosłownie nie zdejmuję, tylko zmieniam dodatki. Dzięki, Reniu, że jesteś taka zdolna. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Też powinnam sobie zrobić czarną wersję, ale ciągle wygrywają inne kolory :)

      Usuń
  3. Reniu piękny sweterek, ale zatęskniłam za kolejną chustą z wyjatkową mozaiką. Muszę Ci powiedzieć że obie Twoje chusty są moimi ulubionymi i są zawsze chwalone. :) Moze jakaś kolejna wyjatkowa? ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Cieszę się, że lubisz te moje chusty. Na razie nie będzie kolejnej, ale za to pracuję nad czapką, która pasowałaby do chusty Among Flowers. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ja tylko mogę powzdychać z podziwu :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń