poniedziałek, 31 stycznia 2022

Co by tu...

 ... wymyślić nowego z mozaiką w roli głównej? - zapytałam samą siebie któregoś grudniowego poranka. Stęskniłam się już za mozaiką i czułam gdzieś pod skórą, że lada moment uderzy mnie pomysł. Usiadłam nad kartką i zaczęłam rysować. W pewnym momencie narysowałam kwiat i to było to...

Przeniosłam motyw do Excela (tak, tak, wszystkie schematy robię w Excelu), rozrysowałam różne warianty ułożenia motywów, ubierając je w większą formę i po kilku dniach miałam dwa gotowe projekty: chustę i komin.

Dzisiaj chcę pokazać Wam komin. Ten akurat ma formę tuby, bo takie lubię najbardziej.




Włóczka MERINO EXTRA FINE Drops (kol. 11 i 02 - po 2 motki),
druty 3.5 mm

A może masz ochotę wykonać podobny komin dla siebie lub kogoś bliskiego? To nie musi być forma tuby, bo kwiatowy motyw z powodzeniem można wykorzystać w wersji na zawijanie.

Jeśli chcesz wziąć udział w teście to zapraszam do zakładki: TESTOWANIE - AKTUALNE INFORMACJE.


21 komentarzy:

  1. I już wiem co miałaś na myśli pisząc mi, że masz coś na mój nadmiar czasu ;0) Komin jest cudny i już z czego go zrobię ;0)
    Wchodzę w to! Z zamkniętymi oczami ;0)
    Mnie też już brakuje kwiatów ;0)
    Pozdrawiam serdecznie Reniu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Komin jest cud miód i malinka 😁😁😍 ale ten brak czasu 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo :) czas by się każdemu przydał.

      Usuń
  3. Jak zwykle podziwiam i kibicuję wszystkim chętnym biorącym udział w testowaniu 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna piękna mozaika, kusisz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kuszę, kuszę. A co tylko ja mam być skuszona? :)

      Usuń
  5. Mozaika powraca. Śliczne te kwiaty. Już widzę ten motyw w większym projekcie typu kocyk :) Ciekawi mnie też powstała chusta, czekam na publikację gotowego dzieła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że motyw Ci się podoba. Kocyk też mógłby być fajny, ale już raczej nie w moim wykonaniu. Za długo by to trwało :)
      Chusta już się szykuje. Za parę dni będzie skończona.

      Usuń
    2. Kocyki to zdecydowanie długofalowe projekty ;) Zrobiłam 2 mozaikowe pledy - każdy zajął 3-4 tygodnie pracy, zjadł 1400-1900 g surowca. Ale przynajmniej zużyłam trochę sporych zapasów i podarowałam jeden córce, drugi na bazarek fundacji dla zwierząt. Powstały jeszcze 2 inne, ale wzorem domino ( jak kwadraty w entrelacu, dobierane na brzegach poprzedniego, nie ma zszywania) oraz 2 na szydełku. Oczywiście nie w jednym roku :)

      Usuń
  6. Podobnie jak Eliszka - kocyk widzę, kocyk! Reniu, co powiesz?
    A komin jest śliczny, wpadłam w zachwyt od pierwszego wejrzenia i tak trwam. Cudownie to wymyśliłaś. Wybitnie kobieca mozaika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu. Kocyk? Kocyk też byłby bardzo ładny, ale tak jak już napisałam Eliszce, zbyt dużo czasu by on pochłonął.

      Usuń
  7. Reniu, komin jest świetny a najważniejsze, że to mozaika😄.
    Wzór bardzo mi się podoba ale chyba poczekam na chustę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powodzenia w testowaniu nowych pomysłów!
    Niech żyje matematyka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. W tym projekcie akurat jest mało matematyki. Powinnam była dodać, że Excela wykorzystuję do rysowania mozaiki i schematów graficznych, czyli nie używam go zgodnie z jego przeznaczeniem :)

      Usuń
    2. No ale symetria, kodowanie i inne takie - to też matematyka. Właściwie dziewiarstwo to ciągłe rozwiązywanie jakichś matematycznych zadań ;)

      Usuń
  9. Ależ cudowna mozaika. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń