sobota, 16 grudnia 2017

Bordowe swetroponcho...

... wydziergałam dla siebie z jednej z moich ulubionych włóczek. Taka narzutka powinna być mięsista, ciepła, lekka i lejąca, a z doświadczenia już wiem, że Air Drops właśnie taki efekt daje.


W ciągu dwóch ostatnich lat zrobiłam bardzo dużo wersji swetroponcho, ale ideałem jest dla mnie wersja II (zobacz TUTAJ). Użyłam wtedy włóczki Cloud, która nie jest już produkowana, ale jej cieńsza wersja - Air, przerabiana podwójnie daje podobny efekt. 

Zdjęcia były robione na szybko, bo dziś nas zasypało i jest zimno.




Włóczka AIR Drops (kol. 07 - 300 g) przerabiana podwójnie,
druty 9 mm


14 komentarzy:

  1. Ciekawe, bardzo ciekawe ... podoba mi się to swetroponcho. Jest śliczne!!! I kolor cudowny!!! Taaaaaaaaaaaaaaak ... podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie Pani się uśmiecha. Aż sama się uśmiechnęłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładny kolorek:) U mnie zimy nie ma a nawet słońce pięknie świeci i kwiaty kwitną w ogrodzie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Aj! Dokładnie w takim kolorze jest mi potrzebne na już. Zaczęłam nawet z Dropsa Alpaki ale coś mi nie idzie...za cienka(?)...może źle oczka przeliczone.
    Twoje ponczo jest przecudowne, chyba zrobię z takiej samej włóczki.
    Ile oczek nabrałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nabrałam 80 oczek i wyszło ok. 120 rzędów. Łączenie szwem dziewiarskim. Rozmiar - kwadrat ok. 100 cm, złożony na pół

      Usuń
  5. Mam jeszcze jedno pytanie-długość pleców jest adekwatne do długości zaczętej robótki?
    No muszę ruszyć z tym ponczem do przodu:D
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wprawdzie nie jestem autorką swetroponcza, ale jestem dumną autorką powyższych zdjęć. Nadmienię że te marzłam. :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dodam, że bez Ciebie Aga nie cieszyłabym się tak na tych zdjęciach :)

      Usuń
  7. Witam. Mam pytanie i mam nadzieje ze mi pomozesz. Ty nabralas 80 oczek na rozmiar 36? A ile na 40-42?. Z wloczki Lima 105 a z Air? Tez 105? Czy raczej 90?
    Pozdrawiam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi pomóc, ponieważ minęło już ponad dwa lata, od kiedy dziergałam swetroponcho i nie pamiętam parametrów. Pod tym linkiem znajdziesz post instruktażowy (poczytaj też komentarze, tam było też trochę wskazówek o rozmiarach):
      http://sposobynadziergawki.blogspot.com/2015/11/jak-zrobic-swetroponczo.html#comment-form
      Poza tym liczba oczek to tylko wskazówka, bo każdy dzierga inaczej. Trzeba sobie zrobić orientacyjną próbkę i z niej wyliczyć potrzebną liczbę oczek. Przy czym użyta włóczka ma znaczenie, bo im cięższa, tym większe rozciąganie później.
      Pozdrawiam

      Usuń