poniedziałek, 26 lutego 2024

Ryżowy komplet...

 ... powstał na zamówienie mojej znajomej. Ustaliłyśmy, że ona kupi włóczkę, a ja nie będę musiała się spieszyć. Miałam również pełną dowolność w doborze ściegów. Ona jedynie potrzebowała otrzymać w wyniku tej transakcji czapkę i komin. 

Włóczka okazała się być piękną, kolorową 100% wełną o strukturze bezskrętowej. Dość miła i ciepła. 5 motków po 100 g. Taka wielobarwna włóczka ma to do siebie, że poszczególne motki mogą zaczynać się od innego koloru, dlatego postanowiłam w pierwszej kolejności wykonać komin. Szacując, że będę potrzebować na niego 3 - 4 motki uznałam, że łatwiej będzie mi nimi manewrować, gdy będzie ich więcej do wyboru. Po kilku godzinach dziergania (rozłożonych na długie dni) otrzymałam komin, jakiego jeszcze nigdy nie robiłam. Szeroki na 45 cm i długi na 160 cm. Miałam obawy, czy komin w takim rozmiarze będzie praktyczny, ale przyznam, że jest świetny. Na pewno wydziergam sobie taki kiedyś.



Do połączenia początku z końcem użyłam igły i ściegu dziewiarskiego w wariacji ryżowej, co niestety jest widoczne, ale dzięki temu też wiadomo gdzie jest przód, a gdzie tył.


Taki rozmiar jest świetny do zamotania się, a nawet stworzenia formy kaptura.
Włóczka HAPPY SHEEP WOOLPOWER PRINT
(100% wełny; 100 g = 160 m)
kolor 115 - zużycie 340 g
DRUTY 7 mm

Po kominie przyszła pora na czapkę. Postanowiłam wydziergać ją od góry. Bardzo lubię ten kierunek przerabiania, ponieważ z łatwością można sterować długością dzianiny. Ta czapka ma 26 cm długości. Ściągacz zamknęłam tradycyjnym sposobem, ponieważ go lubię.


Włóczka HAPPY SHEEP WOOLPOWER PRINT
(100% wełny; 100 g = 160 m)
kolor 115 - zużycie 70 g
DRUTY 6 mm i 5 mm (ściągacz)

Z resztki włóczki postanowiłam wykonać rękawiczki z jednym palcem. Powiem Wam, że takie rękawiczki są super w zimie. Ja nawet wolę odśnieżać auto w takich, niż w zwykłych sklepowych, które szybko przemakają. Taka luźno, a właściwie prawie w ogóle nie skręcona włóczka może się szybko zmechacić, ale te wewnętrzne zmechacenia tworzą dodatkową warstwę ciepła. Zewnętrzne natomiast warto co jakiś czas "potraktować" golarką.


Włóczka HAPPY SHEEP WOOLPOWER PRINT
(100% wełny; 100 g = 160 m)
kolor 115 - zużycie 45 g
DRUTY 6 mm oraz 5 mm (ściągacz)

Jeśli chcesz wykonać sobie taki komplet, to zapraszam, skorzystaj z darmowych opisów wykonania, które przy okazji dziergania opracowałam.

RYŻOWY KOMIN - wzór

RYŻOWA CZAPKA - wzór

RYŻOWE RĘKAWICZKI - wzór



9 komentarzy:

  1. Piękny komplet. Śliczna włóczka. Wzór świetny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wzory. Na pewno skorzystam jeszcze w tym roku :-)

      Usuń
    2. Dziękuję za miłe słowa. Miłego dziergania!

      Usuń
  2. Jaki fajny zestaw na kapryśną pogodę, mimo wiosennych zapowiedzi. A taki komin to ratunek dla tych, kto ma kurtkę lub palto bez kaptura. No i bardzo ładny gest - darmowe opisy wykonania. Niezmiernie się cieszę, że dzisiaj bez problemu mogłam zostawić komentarz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszło super! Cały komplet jest świetny. Fajna włóczka pod względem składu oraz koloru ale ciekawa jestem jak się przerabia na drutach przy tak słabym skręcie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używałam drutów akrylowych z ostrymi końcówkami i dziergało mi się dobrze. Może to kwestia naprężenia włóczki. Przy większym naprężeniu jest mniejsze ryzyko wbicia się pomiędzy włókna.

      Usuń
  4. Cudny komplecik Reniu :0) Niby "zwykłym" ryżem, a jaki efekt można uzyskać :0) i ta kolorystyka :0)
    Bardzo się mnie podobający jest ;0)))
    Pozdrawiam cieplutko :0)

    OdpowiedzUsuń