środa, 3 czerwca 2020

We wtorek...

... tuż po Wielkanocy uderzyły mnie dwa pomysły na chusty mozaikowe. Jako pierwsza powstała chusta May Loops - klik.

Drugi pomysł wymagał o wiele więcej przemyśleń i rozrysowywania schematów. Duży udział w dopracowywaniu szczegółów graficznych miał mój mąż. Powiem szczerze, że to była wyższa matematyka. Ostatni raz takie szczegółowe planowanie i rysowanie miało miejsce przy Camo Shawl (zobacz TUTAJ - klik).

A zatem przedstawiam Wam prototypową wersję drugiego pomysłu.






Jeszcze niewiele widać, prawda? No to popatrzcie teraz :)


Chusta w całości została wykonana techniką mozaiki (mosaic knitting) z dwóch kolorów włóczki od Dropsa z domowych zapasów w grubości A: Alpaca i Fabel. Jest to prototyp, na którym wstępnie przetestowałam rozrysowane schematy, a także zobaczyłam jak układa się wzór i kształt chusty w rzeczywistości. Na wersję docelową mam inny pomysł kolorystyczny, ale o tym za chwilę...

Szczególnie zadowolona jestem z wyglądu brzegów chusty. Zależało mi na czymś nietypowym, brałam też pod uwagę frędzle, ale ostatecznie stanęło na ozdobnej krawędzi, która z bliska ukazuje coś w stylu pikotków, a z daleka udaje mini-falbankę.




Chusta oczywiście dziergana była poprzecznie, co zwykle daje swobodę w modyfikacji rozmiaru, ale tym razem jest inaczej. Całość jest przemyślana pod kątem proporcji i wyliczona co do joty. Jedyna możliwość ingerencji w rozmiar, to użycie innej włóczki, lub innego rozmiaru drutów. A rozmiar prototypu jest następujący: 200 cm długości i 55 cm szerokości w najszerszym miejscu.

Włóczka ALPACA Drops (kol. 501 - 3 motki) oraz 
FABEL Drops (kol. 918 - 3 motki), 
druty 3 mm

Chusta zostanie spisana i opublikowana. Na pewno wykonam jeszcze jedną wersję, na podstawie której powstanie opis. Bardzo lubię klasyczne połączenie bieli z czernią, ale tym razem dla odmiany będą soczystości. Wybrałam kolor koralowy, a mój mąż namówił mnie na połączenie go z błękitem (oba kolory to Alpaca Drops). Zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie zapowiada się tak:




Jeśli masz ochotę przetestować ten wzór, to zgłoś się

Czas testowania: 10 czerwca - 15 lipca (ostateczny dzień publikacji)

O wzorze:
- opis będzie mieć dwie niezależne od siebie formy: "rząd po rzędzie" i schematy (sprawdzić trzeba obie)
- skróty dziewiarskie będą angielskie (ze względu na swoją uniwersalność), ale będą wyjaśnione w języku polskim, wszystko pozostałe też będzie w języku polskim

Potrzebne umiejętności: 
- znajomość podstaw techniki mosaic knitting (czyli przesuwanie oczek bez przerabiania, przerabianie oczek prawych, prawych przekręconych, dodawanie oczek, przerabianie dwóch oczek razem)
- wnikliwe oko dostrzegające błędy i literówki
- umiejętność wykonania ładnych zdjęć
- terminowość i staranność

Dodatkowo:
- posiadanie profilu na Ravelry, by móc na nim udostępnić swoją wersję chusty

Włóczka:
- dowolna, poza moherem i jedwabiem :)
- najlepiej w grubości sport lub fingering

Druty: 3 mm lub inne (więcej o drutach i próbkach porozmawiamy w trakcie testu).

Przebieg testu:
Z każdą testerką będę korespondować indywidualnie.


18 komentarzy:

  1. Pięknie! Kolejna wariacja na temat mozaiki, ale tym razem asymetria - zarówno kształt, jak i rozmieszczenie wzoru. Bardzo ładnie układa się zamotane na modelce. Niezmiennie podziwiam talent i cierpliwość w obliczeniu i rozpisaniu wzoru. Dzięki mrówczej pracy powstała kolejna świetna propozycja. Reniu, jesteś wielka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Elu za miłe słowa. Mozaika urzekła mnie do reszty :)))

      Usuń
  2. Świetna:) Bardzo mi się podoba. Ta asymetria i wykończenie brzegu ciekawe. Teraz mam druty zajęte i to przez całe lato, ale na jesieni pewnie przyjdę do Ciebie po zakup wzoru. Do jesiennej kurtki to bym taką chustę widziała u siebie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i przy okazji przyznam Ci, że Twoja kolorowa wersja Julietty nie chce mi wyjść z głowy. Mam w planach wykonanie podobnej, ale w cieńszej wersji, czyli z Delighta w połączeniu z np. Florą. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dzięki. Też myślę, że szary jako baza jest super.

      Usuń
  4. Jedno jest pewne. U Ciebie nie można się nudzić:) Jeszcze nie ochłonęłam po pętelkach a tu następne cudo. I co ja mam robić? Nie pozostaje mi nic innego jak przystąpić do testów:)
    Zgłaszam się na ochotnika:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ok.
    Dobrze.
    Skusiłaś mnie :0) Zapisuję się na test :0))) ale robię z Shepies Whirl Ombre ;0) Dobrze? Proszę, zgódź się :0*
    Podoba mi się perspektywa "mania" kolejnej mozaikowej chusty :0)
    Dobrze, że proponujesz długi termin, bo coś się zapowiada, że czas mojego powrotu do pracy zbliża się wielkimi krokami ;0)
    Pozdrawiam cieplutko Reniu :0*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moni, jesteś tak fajną testerką, że zgadzam się na wszystko :) Nie wiem tylko czy akurat ta włóczka nie będzie za cienka... Pogadamy na priv.

      Usuń
    2. Producent zaleca druty 3,5-4 mm ;0)

      Usuń
    3. Ach, producenci... Ale będzie dobrze :)

      Usuń
  6. Ależ Ty jesteś pomysłowa! Nie dość, że wzór bardzo ciekawy, to jeszcze kształt oryginalny. Nadal nie mam pojęcia o mozaice, tym bardziej podziwiam Twoją kreatywność.
    Bardzo podobają mi się obydwa zestawy kolorystyczne. Koralowy to niezwykle wdzięczy i kobiecy kolor, który moim zdaniem doskonale współgra z błękitem.
    I jeszcze coś z innej beczki: jaka przyjemna atmosfera panuje u Ciebie na blogu. Bardzo lubię się tu relaksować :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, dziękuję i cieszę się, że się u mnie relaksujesz. Zapraszam częściej!

      Usuń
  7. Królowa MOZAIKI. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Honorato... :))) Nie przesadzaj, bardzo Cię proszę :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Reniu, ślicznie! Podziwiam te Twoje mozaiki :) A May Loops siedzi mi w głowie w wersji czarno-białej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to pozostaje chwycić za druty i wydziergać swoją wersję :)

      Usuń