Szukaj na tym blogu

wtorek, 29 stycznia 2013

Szarość do wszystkiego...

... pasuje. Komplet nie jest dla mnie, ale przyznam, że rzeczywiście kolor jest twarzowy i pasuje do wielu ubrań. Czapkę i rękawiczki przerabiałam podwójną włóczką, a komin pojedynczą. Podobny komplet wydziergałam już wcześniej, można go zobaczyć TU











Włóczka LIMA Drops,
druty 5 mm (ściągacz w czapce i rękawiczkach),
7 mm (czapka i rękawiczki) i 4,5 mm (komin)




sobota, 26 stycznia 2013

Kobriolety z ABS...

... to kapcie dla 4 - letniego Kacpra, który nie lubi żadnych kapci, ale gdy zobaczył TE to ogłosił, że w takich to będzie chodzić :)
Niektórym ten brązowy kolor kojarzy się raczej z popularnym ostatnio "Złomkiem". W sumie może być... Kabriolety "Złomki" z ABSami na spodach.







Włóczka LANAGOLD Alize + resztki innych włóczek (głównie OLIWIA),
druty 5 mm, szydełko nr 3

czwartek, 24 stycznia 2013

Powrót...

... do zdrowia... Te ostatnie dziesięć dni to była jakaś masakra. Nie byłam w stanie nic robić. Zero weny twórczej, brak apetytu i sił do czegokolwiek. Ale za parę dni będzie jak dawniej. Siły wracają...

środa, 16 stycznia 2013

Wirus...

... w końcu i mnie dopadł. Nie pamiętam kiedy ostatnio tak chorowałam. Przez ostatnie 2 dni nie byłam w stanie normalnie funkcjonować. Dlatego też w najbliższych dniach nie będzie nowych dziergawek. Oczywiście można oglądać te stare ;)
Jednocześnie zapraszam do wchodzenia na nową zakładkę: moje opinie o włóczkach i drutach. W miarę systematycznie będą się tam pojawiać nowe opisy - mam nadzieję, że się przydadzą.

niedziela, 13 stycznia 2013

Piękno w prostocie...

... to myśl, która nasunęła mi się jako pierwsza po wydzierganiu tego kompletu. Czapka powstała kilka dni temu a komin zawijany na dwa razy i rękawiczki wykończyłam wczoraj. Użyłam ściegów najprostszych z możliwych: ściągacz i dżersej. Niezbyt to ambitne, ale struktura i kolor włóczki sprawiają, że właśnie najprostsze staje się piękne.




Nie bez przyczyny byłam oszczędna w ściegach i rozmiarach. Miałam tylko cztery motki włóczki wełniano - alpakowej, bez możliwości dokupienia (promocja na alpakę 25% spustoszyła magazyny e-dziewiarki). Rzadko zdarza mi się taka adrenalina jak przy przerabianiu ostatniego palca w rękawiczkach... Włóczkę zużyłam do ostatniego centymetra. Z radości, że się udało, na wierzchach rękawiczek wyhaftowałam białą włóczką Lanagold motyw serduszek.






Włóczka ANDES Drops (kolor 0619), druty 7 mm i 6 mm (ściągacze)


piątek, 11 stycznia 2013

Sweterek Matematyczny...

... wymyśliłam jako alternatywę dla Muzycznego... no bo ile można? Nową właścicielką swetra jest 3 - letnia Maja, która zaprojektowała kolor tła dla cyferek, a także podjęła decyzję czy to mają być cyferki czy może literki... Kolory to ja już dobrałam, bo wstępnie wg projektu Mai wszystko miało być czerwono - różowe, a ja miałam sporo włóczki Oliwii w różnych kolorach, poza różowym...


Guziczki (choć tego nie widać) mają różne kolory i sa przyszyte w sekwencjach: zielony, niebieski, żółty.





Sweterek okazał się trochę za duży. Powiem nawet więcej: jest tuniką sięgającą prawie do kolan z dłuuugimi rękawami. Poszłam na całość :) Ale to nic. Rękawy można zagiąć, a sweterek będzie dobry jeszcze w przyszłym roku.


Włóczka MERINO EXCLUSIVE Yarn Art, na cyferki włóczka OLIWIA,
druty 3,5 mm



czwartek, 10 stycznia 2013

Ideał czapki...

... dla mnie. Założyłam ją na głowę i od razu jej fason mi przypasował. Dlatego jestem przekonana, że powstaną następne w innych kolorach.  







Włóczka ANDES Drops, druty 7 mm i 6 mm (ściągacz),
czapka przerabiana była na okrągło.

wtorek, 8 stycznia 2013

Ciemnozielona Felicity...

... jest czapką, której wzór wymyśliła Wanett Clyde, ale polski opis znalazłam TUTAJ. Wydziergałam ją... i schowałam do szafy, gdyż nie wyglądam w niej tak dobrze jakbym chciała. Prawdopodobnie ją spruję, chyba że ktoś byłby nią zainteresowany...
Czapka powstała w ciepłej, wełnianej włóczki, przerabiana była na okrągło. Jak widać na załączonych zdjęciach, można ją dowolnie układać. Jej nietypowy fason dzięki dopasowaniu na wysokości czoła i rozszerzeniu na czubku jest niebanalnym dodatkiem do zimowej odzieży. Ma wymiary: 42 - 56 cm w obwodzie (na czole) i ok. 25 cm wysokości.




 





Włóczka ECOLANA Alize, druty 4 mm i 4,5 mm




poniedziałek, 7 stycznia 2013

Extra Fajne Getry...

... wydziergałam z włóczki Merino Extra Fine dla 4,5 - letniej Amelki. Ze względu na mały obwód robótki i moją niechęć do drutów skarpetkowych, getry te przerabiane były metodą Magic Loop. Do zdjęć wykorzystałam dwa wazoniki.








Włóczka MERINO EXTRA FINE, 
druty 7 mm i 5 mm (na dolny i górny ściągacz)




piątek, 4 stycznia 2013

Czapka z nausznikami...

... jest zmodyfikowaną wersją TEJ czapki. Zrobiona została oczywiście na okrągło i bezszwowo. Najpierw nabrałam oczka z łańcuszka  i począwszy od ściągacza zrobiłam czapkę aż do czubka. Potem sprułam ten łańcuszek, dzięki czemu uzyskałam już gotowe oczka i dorobiłam nauszniki, a resztę oczek po prostu zamknęłam.








Włóczka MERINO EXTRA FINE Drops,
druty 4,5 mm (ściągacz i nauszniki) oraz 7 mm

wtorek, 1 stycznia 2013

Wspomnienie lat szkolnych...

... spłynęło na mnie wczoraj podczas dziergania opaski, wzorowanej na TYM modelu. Przypomniały mi się zajęcia techniczne w podstawówce, kiedy to próbowałam wykonać na drutach opaskę z jakiejś niebieskiej włóczki. Ależ mi to wtedy nie szło. Krzywe to było, za ciasne, włóczka szorstka, a sama opaska zwijała się po bokach... brrr. W końcu dzieło ukończyła moja mama podczas "zadania domowego", a ja dostałam "5". Wtedy myślałam, ze już nigdy nie będę się męczyć robieniem na drutach, co najwyżej sięgnę po szydełko :)
Od tamtej pory nie zrobiłam ani jednej opaski na głowę, aż do dziś...





Włóczka BIG FABEL Drops, druty 3,75 mm