piątek, 25 lipca 2014

Koronkowe Zygzaki...

... to następna chusta wykonana z włóczki bambusowej. To także kolejny projekt wymyślony przeze mnie, choć czerpałam inspirację z różnych źródeł. Najpierw sięgnęłam do najnowszej Sandry Specjalnej (2/2014), gdzie zamieszczono sporo zwiewnych bluzeczek. Ścieg wykorzystany w jednej z nich jakoś szczególnie mi się spodobał i postanowiłam wykorzystać go do bordiury chusty. Rozrysowałam go sobie, zrobiłam próbkę i całe przedsięwzięcie odłożyłam na jakieś 2 tygodnie.

Mniej więcej po tym czasie pomyślałam, że spróbuję wykonać chustę o zaokrąglonym kształcie i ozdobię ją właśnie tym ściegiem.






Zaokrąglony kształt pierwszy raz przemówił do mnie niecały rok temu, gdy zobaczyłam przepiękną Antracytową mgiełkę na blogu Bogaczki (TU). Wtedy jeszcze nie potrafiłam wykonać żadnej chusty, ale postanowiłam, że to się wkrótce zmieni...

Krok po kroku zapoznawałam się z poszczególnymi kształtami i sposobami ich tworzenia, aż w końcu udało mi się wydziergać coś zaokrąglonego co wyszło lepiej (TU), a potem gorzej (TUTAJ). Dzięki temu nabrałam doświadczenia i teraz mogłam stworzyć Koronkowe Zygzaki.






Dzianina jest elegancka, lejąca i zwiewna.





Włóczka BAMBOO FINE Alize,
druty 3,5 mm



4 komentarze:

  1. Bardzo ładna! Z pewnością sprawdzi się nie tylko latem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna chusta! Ja na razie nie mam pojęcia, jak robi się taki kształt. Ale - wszystko przede mną :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń